י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא להגזים

המחקר חושף נתונים מדאיגים: ילדינו בסכנה

מחקר חדש שפורסם בארצות הברית מזהיר את ההורים וקורא להם להפחית את שעות הצפייה של הילדים במחשבים, טלפונים או טלוויזיה. על פי המחקר, השעות הארוכות עלולות לגרום למחלות ואפילו לסכן חיים

 המחקר חושף נתונים מדאיגים: ילדינו בסכנה
ילד מול המסך צילום: pixabay

ילדי הדור הנוכחי ואפילו ילדי הדור הקודם חיים בסביבה ממוחשבת, כשלילדים רבים יש מכשיר נייד, טאבלט או מחשב נייד והצפייה בטלוויזיה בציבורים מסויימים היא פעילות לגיטימית - בייחוד בחופשה הגדולה הארוכה. הורים רבים מודעים לחלק מהנזקים שעלולים לחולל מכשירים אלו, אך מחקר חדש שנחשף בעיתון 'ידיעות אחרונות', מדווח כי שעות הצפייה או השימוש הרבות במכשירים הללו עלולות להיות אפילו מסכנות חיים.

ילדים שצפו שעות ארוכות במסכים חלו יותר במחלות לב וכלי דם בהשוואה לילדים שצפו פחות, כך דיווח המחקר של איגוד רופאי הלב האמריקאי, שדווח השבוע גם בכלי תקשורת רבים בארצות הברית.

הסכנה נובעת מהישיבה ארוכת הטווח אל מול המכשירים הדיגיטליים ומהעובדה כי לא מעט ילדים מנשנשים חטיפים לא בריאים מבלי לשים לב במהלך הצפייה או המשחק בהם. גם העובדה שמסכים והאור הכחול שמוקרן מהם משבשים את איכות השינה עלולה להיות מסוכנת, כיוון שמחסור בשינה עלול להוביל להשמנת יתר ומכאן גם לכל המחלות המתלוות.

על פי המחקר, ילדים מבלים כ-7 שעות במהלך היום בצפייה במסכים והחוקרים דוחקים בהורים להגביל את השעות הארוכות הללו למרות הקושי שביישום.

מחשבים מסכים סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד