י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עונת האתרוגים

טענה לאובדן המזוודה והתגלתה כמבריחה

החלה "עונת האתרוגים": ניסיון ראשון להברחת עשרות אתרוגים ספרדיים, לא צלח | כך התגלתה ההברחה שבוצעה על ידי אישה אשדודית | יוזמה: משרד החקלאות יעניק סט אישי תוצרת כחול לבן לנוסעים שיביאו עימם סט מחו"ל

טענה לאובדן המזוודה והתגלתה כמבריחה
אתרוגים שהוברחו מברצלונה צילום: אורן שובל, משרד החקלאות

מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות בנתב"ג, חשפו הברחה של 40 אתרוגים מאיכות מובחרת - המוערכים בשווי של אלפי שקלים, שהוטמנו במזוודה של נוסעת בתוך קרטון. הנוסעת, תושבת אשדוד בשנות ה-40 לחייה, הגיעה בטיסה מברצלונה שבספרד והצהירה על אובדן מזוודתה. המזוודה שהגיעה לאחר מספר ימים עברה בדיקת שיקוף, במהלכה התגלו בה האתרוגים המוברחים.

בימים כתיקונם מבצעים מפקחי משרד החקלאות ביקורות שגרתיות בטיסות הנכנסות לישראל, אולם, לקראת החגים ובמהלכם הביקורת מתהדקת עוד יותר, וזאת לנוכח ריבוי הטיסות וניסיון העבר המלמד כי בערבי החג קיימת עלייה בהברחות הקשורות בחגי תשרי, בעיקר של ארבעת המינים.

אתרוגים שהוברחו. צילום: אורן שובל, משרד החקלאות

לקראת החג, מבהיר משרד החקלאות כי כל נוסע הנכנס לישראל רשאי להכניס לתחומי המדינה עמו אתרוג בודד אחד לצריכה אישית, ובעת כניסתו עליו להציגו בפני נציג השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות הנמצא במעברי הגבול, אשר יבדוק את האתרוג במטרה למנוע כניסת מזיקים לארץ. הכנסת שאר המינים – לולב, הדס וערבה אסורים, שכן אין אפשרות לבדוק בעת הכניסה את הגידולים, והכנסה בלתי מבוקרת כזו טומנת בחובה סכנה ממשית להחדרת נגעים שאינם קיימים בארץ. כיוון שחל איסור על הכנסת סטים של ארבעת המינים ממדינות זרות, כדי למנוע עוגמת נפש, משרד החקלאות יעניק סט אישי תוצרת כחול לבן לנוסעים שיביאו עימם סט מחו"ל.

אורן שובל, מרכז צוות ביקורת נוסעים נתב"ג בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות: "במהלך החגים נכנסים ויוצאים מישראל נוסעים רבים. חשוב לזכור כי אין להכניס כל צמח, שתיל, ירק, פרי או זרעים ממדינות אחרות לישראל. ייבוא צמחים ומוצרי צמחים מחו"ל ללא פיקוח, עלול להחדיר נגעים בעלי פוטנציאל לגרימת נזק רב ובלתי הפיך, לצומח ולחקלאות במדינת ישראל. בנוסף, אדגיש כי איסור זה קיים בחוק והעובר עליו צפוי לקנס כספי או העמדה לדין".

סוכלה הברחה אתרוגים חג סוכות משרד החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד