י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חבל על דאבדין

הגבאי המיתולוגי של 'אגודה' בב"ב הלך לעולמו

בשיבה טובה ולאחר שסבל ייסורים הלך לעולמו הגבאי של בית הכנסת 'אגודה' בבני ברק. 'בחדרי חרדים' עם קווים לדמותו 

 הגבאי המיתולוגי של 'אגודה' בב"ב הלך לעולמו
נר נשמה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בבני ברק הלך לעולמו בשיבה טובה, הגבאי המיתולוגי של בית הכנסת 'אגודת ישראל', הרה"ח רבי מרדכי דוד רייז ז"ל, והוא בן 90 בפטירתו. 

המנוח ז"ל עבר את מאורעות השואה האיומה וניצל מציפורני הנאצים ימ"ש, אך למרות הכל ניצל בדרך לא דרך, עלה לישראל וקבע את מקום מגוריו בעיר התורה והחסידות. היה תלמידו של הגרחמ"ד ויסמנדל זצ"ל. 

בבני ברק פגש את הגאון המפורסם רבי נתן גשטננר זצ"ל, מגדולי פוסקי ההלכה בדור האחרון, ששימש כגאב"ד 'אגודת ישראל', שם שימש ר' מרדכי כגבאי בית הכנסת במסירות מופלאה, כשהוא מכריז את העליות לתורה בנעימות מיוחדת. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על דמותו של ר' מרדכי: "היה יהודי הונגרי של פעם במאור פנים מיוחד, תמיד היה פותח ב'שלום עליכם' ומילה טובה לכל אחד ואחד אפילו לצעירי הצאן, לא היה מושג שראו אותו כועס". 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנו יחידו ר' מנחם מנדל רייז בנותיו וחתניו וצאצאיו הממשיכים בדרכו. אחיו נהרג לפני מספר שנים, בעת שמסוק התרסק על ביתו בארה"ב. 

הלווייתו תצא ב-7:30 מביתו, ברחוב דבורה הנביאה 26 בבני ברק, דרך בית הכנסת 'אגודת ישראל' ברח' רב אשי בעיר, בדרכה להר המנוחות בירושלים - שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

(עם מורו ורבו הגר"נ גשטטנר זצ"ל)

הרב נתן גשטטנר ברוך דיין האמת הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד