י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דרמה ב'אגודה':

האדמו"רים לא יתכנסו, מזכיר ה'מועצת' יוחלף

פרסום ראשון: למרות איומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרק את הקואליציה אם לא יימצא בקרוב פתרון למשבר חוק הגיוס, לא מתכוונת מועצת גדולי התורה החסידית להתכנס לדיון בנושא הדחוף לפני החגים. אחת הסיבות: החלפה מתוכננת של מזכיר ה'מועצת', הרב מרדכי שטרן

מזכיר המועצת החסידית הרב מרדכי שטרן. צילום: יהודה פרקוביץ
מזכיר המועצת החסידית הרב מרדכי שטרן. צילום: יהודה פרקוביץ

פרסום ראשון: למרות איומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפרק את הקואליציה אם לא יימצא פתרון לחוק הגיוס, מסתמן כי מועצת גדולי התורה החסידית לא תתכנס עד אחרי החגים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסיבה העיקרית לאי כינוס ה'מועצת' לדיון בנושא הדחוף היא קבלת קהל שמקיימים האדמו"רים בימים אלו באינטנסיביות רבה, בשל כך שקהל החסידים צובא על דלתותיהם לעצה וברכה בימים שעד ראש השנה. 

בנוסף לכך, האדמו"ר מויזניץ שוהה עדיין בחו"ל עד לסוף שבוע הבא, לאחר הטיפול הרפואי שעבר השבוע.

סיבה נוספת, הנחשפת גם היא לראשונה ב'בחדרי חרדים', היא כוונה להחליף את מזכיר ה'מועצת' הוותיק, הרב מרדכי שטרן, עקב דרישת כמה מהאדמו"רים בתיאום עם חברי הכנסת של המפלגה.  

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המהלך מתבשל כבר כמה חודשים, מאז הכינוס האחרון, אז נחשפו כמה דברים סביב גורמים שונים שפעלו לכאורה יחד עם מזכיר ה'מועצת' להשפיע על החלטת האדמו"רים.

עדיין לא ברור מי יחליפו והדיבורים בעולם החסידות כי מי שיחליף את הרב מרדכי שטרן יהיה הרב יעקב ולצר מזכיר מועצת גדולי התורה לשעבר, מנהל סמינר ויז'ניץ ובעבר איש אמונו של הרבי מויז'ניץ הצעיר. 

חוק הגיוס מועצת גדולי התורה מזכיר מועצת גדולי התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד