ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעקבות פיגוע הדריסה

רה"ע לונדון מציע להשבית את תנועת הרכבים

ראש עיריית לונדון המוסלמי, סאדיק קאן, הודיע כי בכוונתו לאסור נסיעת מכוניות באזורים מסוימים בכיכר הפרלמנט • בראיון ל-BBC אמר: "הדבר יביא לביטחון באזור שמסביב לפרלמנט" • את הדברים אמר בעקבות פיגוע הטרור אמש שאירע בסמיכות לבניין הפרלמנט הבריטי שהביא לפציעתם של 15 אנשים בדרגות שונות

רה"ע לונדון מציע להשבית את תנועת הרכבים
זירת הפיגוע צילום: Hannah Mckay, Reuters

ראש עיריית לונדון המוסלמי, סאדיק קאן, הודיע היום (רביעי) כי בכוונתו לאסור נסיעת מכוניות באזורים מסוימים בכיכר הפרלמנט, בתגובה לפיגוע הטרור שאירע אמש בבירה (שלישי).

את הדברים אמר סאדיק בראיון לערוץ הרדיו של ה-BBC. "יש לסגור אזורים מסוימים לרכבים ושם יצעדו רק הולכי רגל", אמר. לדבריו: "הדבר יביא לביטחון באזור שמסביב לפרלמנט".

ראש העיר הוסיף: "אנחנו נצטרך להבטיח לאנשים שהם לא יאבדו את הדמוקרטיה שלנו, ושיהיה להם גישה לבוא לבקר בפרלמנט".

נראה כי בבריטניה מנסים להתמודד עם פיגועי דריסה, אולם במקום לפתור את הבעיה - הם מעדיפים לטמון את הראש בחול ולבנות בית חולים מתחת לגשר.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', סאלח קאטר, מהגר סודני בן 29, הסתובב כל הלילה (בין שני לשלישי) לחפש את מי לדרוס, והביא לתוצאות היו קשות במיוחד: שלושה פצועים קשה, ועוד 12 נוספים במצב קל עד בינוני. כך על פי ה'דיילי מייל' הבריטי.

על פי הדיווח, מהגר סודני שהיה מוכר למשטרה - הוא זה שעמד מאחורי פיגוע הדריסה מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון. המהגר בן ה-29 דהר במהירות של 80 קמ"ש עם המכונית לתוך קבוצה גדולה של הולכי רגל ורוכבי אופניים.

מחקירת המקרה עלה כי הטרוריסט הסתובב כל הלילה ברחבי לונדון כדי לחפש מקומות ש"מתאימים" לפיגוע דריסה, כאשר בשעה 7.37 בבוקר שעון מקומי הוא ביצע את הפיגוע.

שני שוטרים שעמדו קרוב לכביש הספיקו לקפוץ לצד ולא נפגעו. על אף שפגע לפחות ב-15 בני אדם בשעות העומס, אין הרוגים במקרה הזה.

עוד עולה מהדיווח כי מיד לאחר הדריסה נשלף הנהג מהרכב ונאזק. לפי התיאורים הוא היה לבוש בחולצה לבנה, מכנסי ג'ינס וז'קט שחור. במכוניתו לא נמצאו כלי נשק.

חקירה ראשונית של המקרה העלתה כי הדורס מוגדר "זאב בודד", והוא אינו קשור או מופעל ע"י ארגון טרור כלשהו. הוא נעצר מיד לאחר הדריסה ומאז הוא לא משתף פעולה עם המשטרה.

אמנם הוא לא התנגד למעצר, אך הוא לא דיבר מילה אחת לאורך כל המעצר.

 

לונדון פיגוע דריסה סאדיק קאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד