ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
קובי פרץ מתאר את החיים בכלא

"הרב מצגר עשה ספונג'ה, קיבלתי בומבה"

כחודש לאחר שהשתחרר ממאסר, מתראיין הזמר קובי פרץ ומספר על חוויותיו בתא הקטן אותו חלק עם שני רבנים בכירים • על המניין שהקימו ועל ההתבודדויות שערך בתקופה הקשה

"הרב מצגר עשה ספונג'ה, קיבלתי בומבה"
קובי פרץ ביציאה מהכלא צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90

לפני מספר שבועות השתחרר הזמר קובי פרץ ממאסר לאחר שהורשע בהעלמת מס. במשך תקופה ארוכה הוא ישב בתא באגף הדתי של כלא 'מעשיהו' ובשבוע האחרון, כחודש לאחר שחרורו, הוא התראיין לעיתון 'ידיעות אחרונות' וסיפר על החוויות והקושי בישיבה בתא סגור במשך עשרה חודשים ארוכים.

הדבר הראשון שראה פרץ כשנכנס לתא המעצר הפתיע אותו מאוד: "הרב מצגר שוטף רצפה. קיבלתי בומבה", הוא מתאר. "רצתי אליו, נישקתי לו את היד ואמרתי לו 'תן לי כבוד הרב' ".

"בא אלי אורי שטרית - ממורשעי פרשת הולילנד" מתאר פרץ, "ונתן לי את השיעור הראשון שלי שם: 'במקום הזה, כולם שווים. אם ראש הממשלה אהוד אולמרט עשה את זה, אז גם רב. הייתי בתא עם הרב מצגר ועם הרב אהרון גוטסדינר, רב המחוז הצפוני של המשטרה - שנאשם בזיוף תעודות. זכיתי להיות בכלא עם שני תלמידי חכמים".

פרץ נכלא באגף הדתי כאמור, שם יושבים מי שעברו עברות של צווארון לבן ושם ישב בעבר גם ראש הממשלה אולמרט, שהשתחרר ופינה לו את המקום.

למרות זאת מתאר פרץ את החיים בכלא כג'ונגל: "בית כלא זה בית משוגעים. ממש גיהינום", אומר פרץ ומוסיף: "שמים שמונה אנשים בתוך חדרון, קיץ, חום מוות, חורף, קור כלבים, סיר לחץ. פעם בשבוע לפחות הייתה אזעקה בגלל מכות בין אסירים. אסור למהר להכניס למאסר. קח ילד בן 22, שים אותו בכלא ואתה הופך אותו לפושע", הוא קובע.

"ייסדנו מניין לתפילת שחרית", מספר פרץ, "שלמרות שאינו דתי - נכלא באגף הדתי של הכלא. "אחרי התפילה יש מסדר ואז יוצאים לעבודה, ובצהריים חוזרים לאגף ואוכלים. אחר כך הייתי יושב על כיסא באגף או בחצר להתבודדות, שעות קראתי תהילים ו'בגן האמונה'.

כזכור, טרם כניסתו לכלא הופצו שמועות על כך שפרץ מתחזק. הוא נצפה סמוך לאיצקוביץ' והשיר הראשון אותו שר לאחר היציאה מהכלא היה 'ואפילו בהסתרה'.

לשאלה כיצד לא יצא חרדי לאחר שהות של עשרה חודשים עם שני רבנים ותהליך התחזקות שהחל עוד לפני הכניסה לתא, הוא ענה כי הוא מסורתי: "אני מסורתי, שומר שבת. יש לי ציצית קטנה ומזמן הורדתי את העגיל באוזן".

את התקופה כולה מגדיר פרץ כ'תיקון' ומודה לה' שזה נגמר, כך לאחר שבשיא הצלחתו היה רואה חולי סרטן וחיילים פצועים, מה שלדבריו נתן לו פרופורציות לתקופה הקשה שעבר.

קובי פרץ כלא הרב מצגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד