י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרשת 'האם המזריקה'

כתב אישום הוגש נגד האם בת ה-30 מירושלים

כחודש לאחר התפוצצות הפרשה, הוגש כתב אישום נגד האם מירושלים שהזריקה לבנה הפעוט אינסולין במהלך אישפוזו בבית החולים | עורך דינה: "אני סומך על הקדוש ברוך הוא שיעזרנו לשכנע את בית המשפט על הטעות הטרגית שנעשתה כאן"

כתב אישום הוגש נגד האם בת ה-30 מירושלים
זריקה לתינוק. תמונת אילוסטרציה צילום: רויטרס

פרשת האם המזריקה: פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לפני זמן קצר (ראשון), כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר, נגד אם בת 30 מירושלים, בגין התעללות בקטין או בחסר ישע על ידי אחראי ותקיפת קטין או חסר ישע, בסך הכל 5 עבירות, לאחר שהזריקה לבנה, קטין חסר ישע בן שנה, אינסולין במהלך אשפוזו בבית החולים שערי צדק בירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שמוליק ברזילי, לנאשמת ובעלה 10 ילדים, ביניהם פעוט יליד 2016. הפעוט נולד כפג, והוא סובל ממספר סיבוכים רפואיים.

מזרקי האינסולין שנמצאו בביתה. צילום: דוברות המשטרה

בין התאריכים 4.5.18 ל-28.5.18, אושפז הפעוט בבית החולים שערי צדק, לאחר שדיווחה הנאשמת כי הוא סובל מפרכוסים, ובמהלך אשפוז זה בוצע בו ניתוח. בין 28.5.18 ל-12.6.18, אושפז הפעוט בבית חולים שיקומי. ביום 14.6.18, פנתה הנאשמת אל רופאת המשפחה שלה ומסרה לה בכזב כי בעת ששהה הפעוט בבית החולים השיקומי אירע שהסוכר בדמו ירד למצב של היפוגליקמיה. היפוגליקמיה הוא מצב של תת סוכר, במהלכו קיימת סכנה מידית לנזק מוחי עקב אי אספקת סוכר לתאי המוח ומוות של תאי עצב במוח כתוצאה מכך. מצב ממושך של תת סוכר (עשרות דקות) יכול לגרום נזק מוחי קשה ואף מוות.

רופאת המשפחה הורתה לנאשמת לבדוק את הסוכר בדמו של הפעוט, ולהגיע עמו למיון במקרה של היפוגליקמיה.

למחרת, ב-15.6.18, הגיעה הנאשמת עם הפעוט אל מיון בית החולים שערי צדק כאשר הוא סובל מהיפוגליקמיה, ונוכח מצבו אושפז הפעוט בבית החולים. במהלך תקופת אשפוז זו של הפעוט, החל מ- 15.6.18, הזריקה הנאשמת לפעוט אינסולין מספר פעמים באמצעות מזרק שהביאה עימה מבעוד מועד למטרה זו, וגרמה לצניחה של רמת הסוכר בדמו עד למצב של היפוגליקמיה. בעקבות ירידת הסוכר, חיבר הצוות הרפואי את הפעוט למכשיר אינפוזיה. הנאשמת חיבלה במכשיר האינפוזיה בכך שלחצה תחילה על כפתור הכיבוי, ובהמשך עשתה חור באמצעות פיה בצינור העירוי. 

עורך דינה נתן רוזנבלט, המייצג את האם, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "ההר הוליד עכבר. מתוך חמישה ילדים יוצא אחד, שנולד עם מחלה קשה. אני סומך על הקדוש ברוך הוא שיעזרנו לשכנע את בית המשפט על הטעות הטרגית שנעשתה כאן".

האם המזריקה כתב אישום אינסולין סכרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד