י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המרכז החרדי: "תלמדו להיות מעשיים"

'המרכז החרדי להכשרה מקצועית', אימפריית לימודי המקצוע החרדית מצהיר: לימודי מקצוע מעשיים, בדגש חזק על פרקטיקה וסטאג' • כך תהיו בין 93% של בוגרים המושמים במשרות נחשקות מיידית

המרכז החרדי: "תלמדו להיות מעשיים"
צילום: פלאש 90

העולם בוחר ללמוד, להשכיל ולרכוש מקצוע לחיים. העולם החדש בוחר ללמוד ולעבוד. זמן שווה כסף. שנות לימוד ארוכות ומייגעות הופכות לפחות ופחות רלוונטיות, הטרנד העולמי מדבר כאן ועכשיו.

יותר מוסדות לימוד מקצועיים נפתחים ברחבי העולם והמגמה הזאת, איך לא, הגיע עדינו לישראל. הציבור החרדי רואה בכך תופעה מבורכת המאפשרת לו לפתוח אפיקים לפרנסה מכובדת ללא תכני סרק וללא בזבוז זמן מיותר. לומדים, מתנסים ומשתכרים.

המהפך שהוביל המרכז החרדי

עד לפני שני עשורים זה לא היה ברור מאליו, אברך או אשת אברך שרצו להתפרנס ממקצוע מבוקש בשוק העבודה, נאלצו לפנות ללימודים גבוהים ולרכוש תארים, או בלית ברירה, לנסות להתפרנס מעבודות מזדמנות, מפרכות לא מכובדות ובעיקר לא מתגמלות.

הראשון שזיהה את הצורך הבסיסי בלימודים מקצועיים ובעלי רמה גבוהה, ושבד בבד יהיו תואמים לרוח היהדות הנאמנה, היה ד"ר פוס שהקים את 'המרכז החרדי להכשרה מקצועית'. עם רצון טוב, עבודה רבה ויגיעה מתמדת אותה ממשיך להוביל הרב אברהם מרדכי הורן - הצליח המרכז החרדי להכשרה מקצועית להוציא מתוכו אלפי בוגרים שהשתלבו פלאים בעולם התעשייה והמסחר, האומנות והיצירה.

עם הקמת המרכז החרדי בהכוונתם ובעידודם של גדולי ישראל, הוצמדו לו וועדת רבנים מטעם גדולי ישראל, ביניהם היה גם הרב ישראלזון, חתנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, במטרה לפקח על תכני הלימוד. לא קלה הייתה הדרך מאז ועד היום – הרבה עמל, יזע ודמים הושקעו במרכז החרדי כדי להתאים אותו לחזון של ד"ר פוס.

סיור קצר במסדרונות המרכז החרדי בירושלים, הספיק לנו כדי להציץ פנימה - אל נבכי עולם הלימודים החרדי - ולהבין את גודל האימפריה הלימודית והיצירתית. את הקירות במבואות המרכז, מעטרות יצירות ותיעודי הישגים של בוגרי המרכז לאורך השנים.

בין היצירות הרבות שעוסקות בגרפיקה, אדריכלות, עיצוב והנדסה - תלויה תמונה של אחד מבוגרי המרכז משנים עברו, כשלצדו ניצב נשיא המדינה לשעבר מר שמעון פרס ז"ל ובכירים נוספים מצמרת הביטחון של ישראל. נדהמנו לגלות שאותו בוגר, מהמגזר החסידי, הוא חבר בפיתוחו של תוצר ביטחוני מטעם התעשיה הביטחונית.

שיעור השמה הגבוה בארץ

בכניסה למתחם הלימודים הירושלמי, ניצבות יצירות הנדסיות של בוגרות המרכז החרדי. אחד המקצועות המבוקשים ביותר כיום – הנדסאות בניין ואדריכלות – הוא המקצוע בעל משקל רב.

לאחרונה נדרשו כמה מבוגרות המסלול לאדריכלות, ליצור הדמיה לבניין שעתיד להיבנות על השטח הצמוד לקמפוס הלימודי. ההדמיה שתיבחר מתוכן, תזכה את האדריכלית היוצרת בעבודה בטוחה.

בוגרי המסלול ההנדסאי הם מורשי חתימות ואישורים לתכנון מבנים, מה שגורם להם להשתלב במשרדי תכנון מבנים, ברשויות עירוניות ובעבודות עצמאיות.

בנוסף על תחומי ההנדסה על שלל סוגיה, ניתן למנות גם מקצועות נוספים כמו עיצוב תעשייתי, חשבות שכר, ייעוץ מס, הנהלת חשבונות, ניהול לוגיסטי ומחסן ממוחשב, יבוא-יצוא וסחר בינלאומי, תחזוקת מחשבים, ניהול רשתות, חשמלאות, שיווק ותיווך נדל"ן, עיצוב אינטראקטיבי, גרפיקה ממוחשבת, עיצוב פנים, בדיקת תוכנה, צילום, מזכירות רפואית ועוד.

המקצועות כולם מועברים על ידי מרצים מהשורה הראשונה, לעיתים בשיתוף עם מוסדות להשכלה גבוהה מהגדולות ביותר בארץ, שהמכנה המשותף לכולם – הוא האווירה החרדית השמרנית והבלתי מתפשרת.

העובדה שהמרכז החרדי פתח סניפים נוספים במרוצת השנים, היא ההוכחה הטובה ביותר להתפתחות המואצת בענף ההכשרה החרדי. עם סניפים בירושלים, בני-ברק, אשדוד, מודיעין עילית, חיפה ובית שמש - המרכז החרדי להכשרה מקצועית נותן מענה לכל אפיקי הלימוד המבוקשים.

אחת היוזמות היותר גדולות של המרכז החרדי היא במרכז החרדי הוא 'מחלקת ההשמה'. המרכז החרדי מחזיק בהון אנושי שתפקידו לסייע בכל הנוגע להשמת הבוגרים. מחלקת ההשמה מציעה שירות להכנת קורות חיים מקצועיים, יצירת קשרים עם מקומות עבודה רלוונטיים, ראיונות עבודה וסיוע לדוברי שפות זרות.

המחלקה מנהלת קשרים ענפים והדוקים עם מעסיקי ענק ועם החברות המובילות במשק. שיתופי פעולה פורצי דרך שין המעסיקים למחלקת השמה מובילים לאיוש של משרות נחשקות ועמדות מפתח בבוגרי המרכז החרדי. המעסיקים שעומדים על הזן המיוחד של בוגרי המרכז החרדי, המוכנים לעבודה כמו בעלי ניסיון חוזרים ושבים למחלקת ההשמה כאשר הם צריכים לקלוט כוח אדם נוסף.

תכלס

האתגר הגדול של המרכז החרדי להכשרה מקצועית, כך נראה, הוא ההילוך על החבל הדק שבין הלימודים המקצועיים לבין הנגשת התוכן המעשי והמותאם לציבור החרדי. התכנים אמורים להוות קרש קפיצה בשוק העבודה, כך שלא ניתן לחסוך בהם. המרכז החרדי מגיש לתלמידיו את התוכן האיכותי, המעשי, הנקי והמלוטש ביותר.

הדבר החשוב ביותר מבחינת ההנהלה הוא האיכות. איכות בשירות, איכות בתכנים ואיכות באווירה.

''הציבור שלנו זקוק ללימודים מעשיים כדי שיוכל לצאת לשוק העבודה במהירות האפשרית מבלי לכלות זמן יקר על ידע תיאורטי ובלתי נצרך", אומר הרב אריה פטרבורסקי.

המרכז החרדי להכשרה מקצועית עונה על הצרכים הללו באופן מלא. הלימודים נותנים דגש על ידע מעשי בלבד, שמקצר משמעותית את משך זמן הלימודים לטובת שילוב מהיר בשוק העבודה והפרנסה, התכנים כולם מסוננים ונבחרים בקפידה על ידי רב המרכז.

ישנה תחושה לפעמים שלימודי תואר מקדמים מציאת עבודה יותר מאשר לימודי מקצוע המעניקים דיפלומה ממשלתית. ''באופן מוחלט לא'', אומר הרב הורן, מנכ"ל המרכז החרדי. "העובדה שאחוזים גבוהים מבוגרינו שולבו בעמדות בכירות במשק מצביעה יותר מכל על כך שאין שחר לחשש הזה".

''התעודות של המרכז החרדי זוכות ליחס של כבוד ועדיפות עליונה במקומות רבים, הן מוכרות מבחינה ממשלתית ומוענקות על ידי 'מה"ט"', מוסיפה גב' אפשטיין, מנהלת השלוחה הירושלמית לנשים.

יצוין כי בין היתר, המרכז החרדי עובד בשיתוף פעולה עם הגופים המרכזיים במשק, קרן 'קמח', 'מעגלים' מה"ט ומשרד העבודה והרווחה.

לא ייפלא איפוא, שהשילוב המיוחד של שליחות, מקצוענות ופרנסה בכבוד, מביאים את 'המרכז החרדי להכשרה מקצועית' אל פסגת הביקוש, האמינות וההשמה המקצועית.

לפרטים נוספים חייגו עכשיו: 072-3952836

 

לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד