ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הסיוט מתעורר:

"היטלר" צעד בברלין בראשות מאות נאצים

לאחר תקופה ארוכה של עליה מתמדת במקרי האנטישמיות באירופה, נערכה בשבת בבירת גרמניה צעדה מתריסה, שהחזירה את יהודי היבשת והעולם לימי הבלהות הקשים ביותר שידע העם הנבחר • רבה של ברלין ל'בחדרי': בלתי מתקבל על הדעת - שבעים שנה אחרי השואה הארורה

המראות החזירו לימי האימה. היטלר ימ"ש בצעדה
המראות החזירו לימי האימה. היטלר ימ"ש בצעדה

'לעולם לא עוד'? מסתבר שזו רק סיסמה. תחת אבטחה משטרתית כבדה, צעדו מאות ניאו-נאצים גלוחי ראש ברחובות ברלין. אחד מהם אף סידר את שפמו באופן שהזכיר לצופים את היטלר ימ"ש.

הניאו-נאצים נופפו בדגלים עם צבעי הרייך הגרמני, וצעדו במרכז ברלין בשבת האחרונה. דובר משטרת ברלין אמר כי שוטרים פינו בכוח מפגינים מהשמאל, שהגיעו למחות נגד הנאצים.

על פי דיווחים מגרמניה, אבנים ובקבוקים הושלכו לעבר הנאצים. לא דווח כמה, אך מספר אנשים נפצעו כתוצאה מהעימותים בזירה.

הצועדים מהימין הקיצוני, כולל אדולף היטלר שנראה כָּפִיל של המקור, לבשו חולצות לבנות לציון 31 שנה למותם של בכירים נאצים. על החולצה היה כתוב "אני לא מתחרט על כלום".

אחד מאותם בכירים נאצים שהצעדה היתה לזכרם, היה רודולף הס, מזכירו האישי של אדולף היטלר ימ"ש, שלאחר מכן אף כיהן כסגנו ונחשב לאחד הבכירים בהיררכיה של המפלגה הנאצית.

הס נשפט למאסר עולם, על אף שנטען כי הוא לא שפוי. באותה תקופה מנהיגי ברית המועצות מנעו כל אפשרות לשחרורו מן הכלא, וב-17 באוגוסט 1987, כשהוא בגיל 93, נמצא מת בתאו כשהוא תלוי מצווארו, לאחר שהתאבד.

בשנת 2011 הרשויות בגרמניה הרסו את קברו, בכפר וונזידל שבדרום המדינה. זאת, לאחר שהמקום הפך מוקד עלייה לרגל לניאו-נאצים ואנטישמיים מקבוצות שונות. בדומה לאייכמן, שהיה ממונה על פתרון הסופי של העם היהודי, עצמותיו של הס הוצאו מקברו ונשרפו ופוזרו בים.

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, מסר בתגובה ל'בחדרי': ״בלתי מתקבל על הדעת שאירוע מבחיל שכזה מתקיים בימינו, שבעים שנה אחרי השואה הארורה. מצער מאוד שהם קיבלו רישיון חוקי להפגין ואנו מביעים את מחאתנו החריפה. מול המסיתים האנטישמים, הפגינו אלפי מקומיים שהביעו את הזעזוע שלהם ממיצג השנאה".

״אנחנו נמשיך להרבות באור ונפעל בכל העוצמה לבער את נגע האנטישמיות. יש לקהילה היהודית תמיכה רחבה בממשל הגרמני ונקווה שתופעת האנטישמיות תגדע במהרה״, הוסיף הרב טייכטל.

מוקדם יותר החודש, דיווחה המשטרה הגרמנית כי 401 תקיפות אנטישמיות דווחו ברחבי גרמניה במחצית הראשונה של השנה הנוכחית. הנתון מהווה עלייה של 10.7% לעומת 362 פשעי שנאה שדווחו בששת החודשים הראשונים של שנת 2017.

349 מתוכם בוצעו על ידי ניאו-נאצים ותומכיהם. שאר פשעי השנאה הנוספים נעשו על ידי מהגרים מוסלמים על בסיס שנאה ליהודים ולמדינת ישראל. מנגד טוענים ראשי קהילות בגרמניה, שמספר התקיפות מצידם של המוסלמים היו גבוה יותר מזה שמסרה המשטרה.

אנטישמיות ניאו נאצים אדולף היטלר ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד