י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

קבוצה של עשרות רופאים מחבר העמים מהווה מטרה לפעילות מסיון

בסיוע מרכז קליטה באחת הערים הגדולות בארץ, ערך יד לאחים אירוע מנע ל-30 משפחות של רופאים שעלו לארץ ועמדו על כוונת המיסיון

קבוצה של עשרות רופאים מחבר העמים מהווה מטרה לפעילות מסיון
פעילות יד לאחים בקרב עולים חדשים בתקופה האחרונה צילום: יד לאחים

המטרה: להזהיר אותם מהמיסיונרים שעמדו לפעול בקרבם, ולעזור בקליטתם הגשמית והרוחנית • משפחה יהודית שנמלטה בחודש האחרון ממדינה מוסלמית עוינת פגשה את הפעילים במרכז הקליטה, וזוכה גם היא לליווי יד לאחים • יד לאחים: אם נואיל להאזין ליהודים סביבנו, נוכל לבלום לחלוטין את פעילות המיסיון בארץ

אנשי כת המיסיון הנוצרי "היהודים המשיחיים" מנסים במרוצת השנים לשים שוב ושוב את ידיהם על עולים חדשים שזה עתה עלו לארץ הקודש. המיסיונרים מנצלים את תמימותם, כמו גם את העובדה שעולים אלו מחפשים אוזן קשבת, גב תומך וחברות בקהילה הדוברת את שפתם – ופועלים ללא ליאות כדי להגיע אליהם ולשדל אותם בשפת חלקות ובכזבים להפוך לחברים בכת הנוצרית. 

יד לאחים מקיים מאבק יומיומי בתופעה ועושה מאמצים כבירים כדי להגיע לאותם עולים ולהזהירם מפני הסכנה. אלא שהפעם, בסיוע מרכז הקליטה באחת הערים הגדולות בישראל, עלה בידי אנשי המחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים להגיע לאותם עולים – כולם רופאים במקצועם, ימים ספורים בלבד לאחר שעלו לארץ, ובכך להקדים רפואה למכה.

הכול החל כאשר מרכז הקליטה התכונן לקלוט את פניהן של 30 רופאים ומשפחותיהם הכוללים בסך הכול כ-140 נפש, שעלו לארץ מרוסיה, אוקראינה, אזרבייג'ן, אוזבקיסטן, ולטביה. אנשי המיסיון ביקשו שוב ושוב ממרכז הקליטה לאפשר להם ליצור מגע עם העולים החדשים. מניסיון העבר הם ידעו שהעולים החדשים, מכל השכבות, הם ציבור שקל לפעול בקרבו, וכי אם יקלטו את הרופאים בשורותיהם, יוכלו למנף את פעילותם ההרסנית.

מנהלת מרכז הקליטה שהבינה את הסכנה שבדבר יצרה קשר עם יד לאחים, שמיהר להוציא לפועל בתוך יממה כנס שכותרתו "קליטה בזרועות פתוחות". במהלך הכנס עלו אנשי יד לאחים ופעלו בשני מישורים במקביל: עיקר השיחה נסב סביב ה"עשה טוב" - חשיפה לפעילות יד לאחים הענפה בקרב ציבור העולים ובקשה אליהם כי יפנו לארגון בכל מקרה של עזרה שיזדקקו לה – גשמית או רוחנית. בשולי הדברים הוסברה לנוכחים הסכנה נוכח הפעילות המיסיונרית הפורחת בארץ באין מפריע, אשר מתמקדת בהם ואשר מנסה להעביר כמה שיותר יהודים על דתם לנצרות, רח"ל.

"הערב עצמו עורר הדים של ממש בקרב כל המשתתפים" אומר הרב חנוך גכטמן, מנהל המחלקה למאבק במיסיון ביד לאחים. "העולים התרגשו לשמוע שהם יכולים למצוא אוזן קשבת, וכבר בסיומו של הכנס, חילקנו להם דפים וקיבלנו בקשות לעזרה בשלל נושאים. התרגשנו לראות שבקשות רבות נגעו בבקשת עזרה בהשגת תשמישי קדושה ובנושאים נוספים הקשורים לאידישקייט".

בסיום הכנס חולקו מתנות לנוכחים והם הוזמנו ל"טיול עליה לירושלים" שיכלול ביקור בכותל המערבי, במנהרות הכולל ובמקומות נוספים בירושלים. ההרשמה, מיותר לציין הייתה מלאה והעולים קפצו בשמחה רבה על ההצעה שניתנה להם לבקר לראשונה בירושלים עיר הקודש ובשריד בית מקדשנו.

רגע לפני שאנשי יד לאחים יצאו ממרכז הקליטה, הם שמחו לפגוש משפחה יהודית שברחה לארץ לפני שלשה שבועות ממדינה מוסלמית עוינת, והציעו גם לה את עזרתם הרוחנית והגשמית – מה שהביא את בני המשפחה לדמוע מהתרגשות, ולקבל את ההצעה בזרועות פתוחות.

ביד לאחים אומרים כי הפעילות הזו מוכיחה שלב ישראל ער לה' ולתורתו. "נוכחנו שוב לדעת שיהודים המגיעים למיסיון עושים זאת בלית ברירה, וכי אם נואיל להאזין ליהודים סביבנו ולהיות להם לעזר, נוכל לבלום את פעילות המיסיון בארץ".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד