י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשם האנטישמיות

טורקיה מצאה את האשמים בצניחת ערכה של הלירה: "היהודים"

על רקע המתיחות בין טורקיה לארה"ב, בשל החזקתו של כומר אמריקני בידי טורקיה מזה כשנתיים, ובשל עיצומים שהטילה ארה"ב עליה, הלירה הטורקית צונחת מידי יום | בתוך כך, פוליטיקאי טורקי בכיר מצא את האשמים בצניחת המטבע המקומי - ה"בנקאים הציוניים ממוצא יהודי"

טורקיה מצאה את האשמים בצניחת ערכה של הלירה: "היהודים"
הלירה הטורקית צילום: pixabay

פוליטיקאי טורקי בכיר האשים את ה"בנקאים הציוניים ממוצא יהודי", שגרמו ללירה הטורקית לרדת, משבר המטבע הטורקי שצמח אל מול הדולר בשבועות האחרונים הביא את האנטישמים להאשים את היהודים.

בוּרְהָאן קוּזוּ (Burhan Kuzu), חבר ואחד ממייסדי מפלגת הצדק והפיתוח, אמר את הדברים בסדרת ציוצים בסוף השבוע, ובהם הציע לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, "להיות מודע" כי מדינתו מנוהלת על ידי מה שכינה "משפחות בנקאיות יהודיות".

הלירה הטורקית הפסידה כרבע מערכה בחודש הזה, אתר 'דה מרקר' מדווח כי הלירה הטורקית איבדה 16% מערכה מול הדולר. והיא נסחרה לפי 6.33 לירות לדולר.

טראמפ הטיל מכסות גבוהות על מתכות ופלדה טורקיות בתגובה למעצרו של כומר מטיף אמריקני שעצור מזה שנתיים בטורקיה, הטורקים טוענים כי הכומר היה מעורב בניסיון ההפיכה לפני שנתיים, ניסיון שלא צלח, והביא את ארדואן לעצור עשרות אלפים ולפטר קרוב ל-200,000 שופטים, מורים, מנהלים ואנשי ציבור בתפקידים שונים.

מה שהביא את בורהאן קוזו לטעון ש"ארצות הברית לא הבינה שאין להם שליטה על המטבע שלהם".

"העם האמריקני מאמין שהדולר הוא המטבע האמריקאי", כתב קוזו בטוויטר, "למעשה, העולם מנוהל על ידי שטרות הכסף שנדפסו על ידי 12 משפחות של בנקאים ציונים ממוצא יהודי, שמספרם אינו עולה על 300". הוסיף האנטישמי הטורקי.

בציוץ נוסף הוא כתב "טראמפ יכול להוכיח אומץ על ידי השתלטות על הדולר האמריקני מבנקאים יהודים והדפסת הדולרים בעצמו - אבל סביר להניח שהוא ייהרג אם ינסה".

טורקיה ארצות הברית אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד