י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אני אתאיסט גמור"

הח"כ השמאלני מת, משפחתו לא תשב שבעה

פעיל השמאל והח"כ לשעבר שהלך לעולמו הבוקר בשיבה טובה, ייטמן ללא לוויה וקרוביו לא ישבו עליו שבעה | לצד היותו לוחם נגד הדת, תמך לא אחת במאבקי החרדים נגד חוק הגיוס וקרא לפטור אותם משירות חובה כמו גם את בני בריתו הערבים

הח"כ השמאלני מת, משפחתו לא תשב שבעה
אורי אבנרי צילום: פלאש 90

איש השמאל הקיצוני וחבר הכנסת לשעבר אורי אבנרי הלך הבוקר (שני) לעולמו בגיל 94, אבנרי שימש כחבר כנסת והיה ידוע כפעיל שמאל קיצוני ביותר, כאשר פעל בשנים האחרונות נגד ממשלות הימין ופעל למען השלום בין ישראל לפלסטין.

אבנרי היה ידוע כלוחם נגד החרדים ונושאי דת, בזמן כהונתו בכנסת וכן במאמרים שפרסם לאורך הקריירה העיתונאית שלו, בעיקר בטורים שכתב בעיתון 'הארץ', בשלל הזדמנויות הוא לא היסס לפגוע גם בגדולי ישראל.

בשנים האחרונות הפתיע אבנרי מספר פעמים, כאשר קרא לחרדים להצטרף לשמאל לאחר שהימין בגד בהם, למשל כשהוקמה הממשלה עם יאיר לפיד והחרדים נותרו בחוץ, "הגיע הזמן לתת לימין גט כריתות", אמר אז אבנרי עם הקמת וועדת שקד שדנה בחוק הגיוס.

בנוסף, כשעלה שיח גיוס החרדים שוב לכותרות, הצהיר אבנרי כי "עלינו להכיר בייחודה של הקהילה החרדית. היא שונה מכל שאר המגזרים בעם". כאשר לדבריו, "החרדים הם כמו האזרחים הערבים. ואולי אף יותר. אין קצין שמשתוקק לגיוס האזרחים הערבים. הרעיון של חימוש הנוער הערבי ואימונו הצבאי מעורר בצבא חלחלה. הרעיון של גיוס החרדים הוא לא פחות אבסורדי, אם כי מסיבות אחרות".

אבנרי הפתיע ותמך בעמדת החרדים כשאמר כי "הקהילה החרדית התנגדה לציונות מאז ימי הרצל, מסיבות עמוקות של אמונה. קהילה זו חיה בישראל בגלות, סגורה ומסוגרת. הדרישה שתשלח את צעיריה, ממשיכי דרכה, לחברה של גויים ישראלים, תפארת הפאבים של תל אביב, בחברת פריצעס מופקרות, גרועה מהדרישה שיאכלו חזיר. הרבנים צודקים בטענתם שאחרי השירות בצבא יהיו הבחורים אבודים ולא ראויים לשוב לקהילה החרדית".

"אני אתאיסט גמור. אני דוגל בהפרדה גמורה בין הדת והמדינה. אני מתעב מפלגות דתיות, ולא חשוב באיזו דת מדובר. אבל זה לא מונע ממני לחוש אמפתיה כלפי אנשים בעלי אמונות שונות. אני גם בז לפוליטיקאים המנסים לדהור לשלטון על גבי השנאה לדתיים", הוסיף.

אבנרי קרא באחד ממאמריו, לשים קץ לשירות החובה בצה"ל ואמר כי, "לצה"ל אין צורך בחיילים האלה. אני מכיר קצינים המצפים בחרדה לגיוסם. אם יגויסו, חלילה, הם ישנו לחלוטין את האופי של הצבא. הרעיון של הקמת מחנות מיוחדים ליחידות חרדיות, ובהם רבנים וישיבות, הוא רעיון עוועים. ברור ששום חיילת לא תוכל להיכנס למתקן כזה. מובן שה"שוויון בנטל" ינפח עוד יותר את תקציב הביטחון המנופח ממילא".

בני משפחתו של הח"כ שהגדיר את עצמו כ'אתאיסט', הודיעו כי לא תתקיים הלוויה כמסורת ישראל וכן ילדיו לא ישבו עליו שבעה.

 

גיוס אורי אבנרי אתאיסט פעיל שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד