ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

סיוט 'סוף החופש': איך מתמודדים?

לייבי סקלאר, מנהל הנופשון של 'עלי שיח', חושף כיצד מתמודדים הורים לילדים מיוחדים עם מצוקת ה'אין קייטנות' של סוף החופש כשההורים צריכים לצאת לעבודה והילד האוטיסט והמאתגר דרוש את שלו

סיוט 'סוף החופש': איך מתמודדים?
צילום: עלי שיח

מצוקת 'סוף החופש': השבוע האחרון של החופש נותן את אותותיו על משפחות הילדים המיוחדים, כשהקייטנות הייעודיות שהפעילו הארגונים השונים בימי החופשה הכללית הסתיימו, ואילו ההורים נאלצים להתמודד עם חיפוש נואש אחר מי שייקח חסות על הילד המיוחד באותן שעות בהן הם צריכים לצאת לעבודה ולשגרת יומם.

מי שאליו מתנקז גל הפניות מצד ההורים, הוא ר' לייבי סקלאר, מנהל הנופשון של 'עלי שיח', שמבקש לציין כי "נכון לרגע זה המלונית עמוסה עד אפס מקום, כמות הפניות שזורמות אלי רק הולכת וגוברת בשבוע הזה, השבוע האחרון של החופש, ואנחנו עושים כל מאמץ כדי לעמוד במטלה הלא פשוטה הזו".

לדבריו, "מטבע הדברים, ההורים לילדים בעלי אוטיזם, הם אלה שההתמודדות עם החופשה הכי מעיקה עליהם. זה לא קל להחזיק ילד כזה בבית במשך זמן רב כל כך, ובדיוק בשביל זה יש ב'עלי שיח' של הרב חיים פרקל את המלונית בפסגת זאב, שמיועדת לסתום את החור של הימים האלה ולהעניק להורים את השקט והשלווה שהם צריכים".

השבוע האחרון בחופש במלונית 'עלי שיח' מהווה המשך ישיר לפעילות העמוסה בימי החופש, כשלצד מחנה 'קיץ מיוחד' שהתקיים בכפר סבא למאות בנים ובנות, ילדים ובוגרים מיוחדים, קיימה המלונית פעילות סדירה ורצופה ללא כל הפסקה. הורים רשמו את ילדיהם כשהיו צריכים לצאת מהבית, הביאו את הילדים שזכו ליחס חם ומקצועי, והם, ההורים, זכו לשעות של שקט ושלווה להן הם כל כך זקוקים.

במקביל, בימים אלה נכנסים במלונית לישורת האחרונה של ההכנות לקראת הפעלת 'הנופשון הרצוף' בימי החגים. במסגרת 'הנופשון הרצוף' של 'עלי שיח', תפעל המלונית ברציפות מלאה, כמו בכל ימות השנה, אלא שבימי החגים, כששיעור המשפחות הפונות ומבקשות שיארחו את ילדיהן מזנק משמעותית, האתגר גדל שבעתיים. בשל כך, מתארגנים ב'עלי שיח' עם צוות מתנדבים גדול ואיכותי, כדי להסיר מלב ההורים את העול והדאגה לילד ולאפשר להם ולמשפחותיהם ליהנות משמחת חג אמתית.

סקלאר מספר מעט על הפעילות המתוכננת לימי החגים במלונית: "במהלך ימי חול המועד ייהנו הילדים המיוחדים מאווירת חג שמחה במיוחד, לצד מגוון פעילויות שיכללו יציאה לפארקים, פעילויות מוזיקה ושמחת חג, יצירה ועוד".

עוד מדגיש סקלאר כי "המלונית מופעלת על ידי צוות מדריכים מקצועי ואחראי, המכיר היטב את תיקו הרפואי של כל ילד וכל בוגר. הצוות המקצועי שוהה במקום 24/7 ומגובה בצוות גדול של מתנדבים, שהם ומשפחותיהם מקריבים את הימים והשעות היקרים להם מכל, ימי החגים, כדי להעניק לזקוקים לכך את הרוגע והשלווה לה הם מייחלים".

הרב חיים פרקל, מייסד ויו"ר עלי שיח, מבקש להוסיף על הדברים ואומר: "הפעלת נופשון החגים במלונית כרוכה במאמצים רבים, משאבים לא פשוטים וגיוס צוות מתנדבים בזמנים לא זמנים, כשכל אחד רוצה להיות עם משפחתו. אולם, אנחנו לא יכולים לומר לא להורים שחייבים את זה בימי החדים בהם המוסדות אינם פעילים. לפני כמה שנים יצאנו לדרך, התגובות היו מדהימות ומרגשות, ומאז אנחנו מפעילים את הנופשון הרצוף בסייעתא דשמיא מדי שנה בשנה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד