י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסדרה או הסתרה?

מדוע טישטש צה"ל את ניסיון חדירת המחבל?

האם בצה"ל הסתירו את העובדה שמחבל ניסה לחדור מעזה בכדי לא לפגוע בהסכם ההסדרה עם ה'חמאס'? • הכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות' עם תהיה שמעלה סימני שאלות באשר לשר הביטחון ליברמן

מדוע טישטש צה"ל את ניסיון חדירת המחבל?
אימוני ירי לעבר מטרה. אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

מדוע צה״ל נמנע מהפצת צילומי האמל״ח (רימוני-יד, קלצ׳ניקוב) שנתפס אתמול על המחבל שניסה לחדור מעזה או מהפצת סרטון התצפית שמתעד את ההיתקלות?

יוסי יהושע, הכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות', צייץ בחשבון הטוויטר שלו על החדירה שסוכלה אמש (שני) בגבול עזה, ותהה מדוע צה"ל לא מפרסם את המקרה, כאשר ברור שיש לצה"ל תיעוד של ניסיון החדירה עם האמל"ח.

"האם בצה"ל בחרו להסתיר כמעט לחלוטין את אירוע ניסיון החדירה אתמול בבוקר בצפון הרצועה סמוך לחוף זיקים, בעקבות המגעים שמתנהלים ברקע, להסדרה בין ישראל לחמאס?" הקשה יהושע בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, אמש סמוך לשעה שבע בבוקר, מחבל שהיה חמוש בקלצ'ניקוב וברימונים ניסה לחדור לשטח ישראל באזור זיקים, במטרה לפגוע בכוחות שפועלים לבניית המכשול הימי.

יוסי יהושע דיווח כי כוח של גבעתי שמע את הירי של המחבל, המג"ד והמ"פ הסתערו עליו מטווח של כ־15 מטרים וחיסלו אותו. במקביל נורה לעבר המחבל פגז מטנק.

התהיה של יהושע אכן מעוררת סימני שאלה, מאחר ובדרך כלל אירועים מסוג זה מפורסמים על ידי צה"ל, גם ברשתות החברתיות. אולם הפעם צה"ל הסתפק בהודעה לקונית. "לוחמי צה"ל ירו לעבר מחבל שפתח באש לעברם בצפון רצועת עזה. אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק".

יהושע מציין כי ההודעה של צה"ל לא כללה את ההסתערות האמיצה שהביאה לנטרול המחבל ולא את ירי הפגז. בנוסף, לא פורסם אמצעי הלחימה אותו נשא המחבל. הסיבה לכך, טוענים גורמים בצה"ל: "איכות החומרים לא הייתה מספיק טובה".

האם זוהי הוראה ישירה של שר הביטחון אביגדור ליברמן? כזכור ליברמן אמר מיד אחרי התקרית שהוא לא רוצה "לחמם את הדרום". בדובר צה"ל סירבו להגיב.

יצוין גם כי בימם האחרונים מתנהל קרב תקשורתי חריף בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לשר החינוך נפתלי בנט, כאשר האחרון תוקף שוב ושוב את החלטת שר הביטחון להגיע להסדרה המתגבשת בין ישראל ל'חמאס' בתיווך מצרים.

כתב צבאי ידיעות אחרונות ליברמן בנט עזה דובר צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד