י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אלטרנטיבה למועצת האגודאית?

פרסום ראשון: האדמו"רים התכנסו בבני ברק על גיוס בני הישיבות

כינוס היסטורי: גדולי התורה והחסידות מכל רחבי הארץ, אשר בקהילתם ישנם בחורים שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס, התכנסו הערב בבני ברק, בכדי לדון בנושא גיוס בני הישיבות וגיוס הבנות | העומדים מאחוריו ל'בחדרי': "להראות שדרך הבעש"ט עוד לא פשטה את הרגל" | פרסום ראשון

האדמו"רים בכינוס. צילום: שמואל דריי
האדמו"רים בכינוס. צילום: שמואל דריי צילום: שמואל דריי

פרסום ראשון: כינוס אדמו"רים התקיים הערב (שלישי) באולם שמתחת לישיבת 'תפארת משה' ברח' אברהם בן דוד בבני ברק, בנושא גיוס בחורי ישיבות וגיוס בנות. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במשתתפים, האדמו"רים; מטשערנאביל, רחמסטריווקא, נדבורנה, ויז'ניץ בית שמש, לעלוב, פינסק קרלין, סלאנים, בוהוש, ביאלא ב"ב, סאסוב, מנהיג קהילת ברסלב הגרי"מ שכטר, גאב"ד זכרון מאיר הגר"ח וואזנר, ר"י חיי משה הגר"נ נוסבוים, ר"י טשעבין הגרי"מ שניאורסון, המקובל הגרי"מ מורגנשטרן, המקובל רבי גמליאל רבינוביץ ור"י חכמי לובלין הגרי"ב וואזנר.

מדובר בכינוס כהמשך למגמה ההולכת וגוברת, בה גדולי התורה מכל החוגים מתכנסים וזועקים נגד גזירות הגיוס, מגמה שהחלה עם כינוסם של הרבנים הספרדים בראשותו של ר"י פורת יוסף חכם משה צדקה, התכנסו הערב גדולי התורה מהחוג החסידי, כדי לזעוק ולהריע נגד גזירות הגיוס. 

מטרת הכינוס היתה, לאדמו"רים שלהם בחורים ואברכים בני הקהילות החסידיות, שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס, בעבר ערכו המארגנים כינוס "רשפי אש" ל"גיבורי הכח", שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס. 

 

הכינוס ההיסטורי בבני ברק. צילום: שמואל דריי

ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בעסקנים מבני הקהילות, שהתלכדו יחדיו למען המטרה.

לדבריהם המטרה היא "להרים את קרן החסידות ולהראות שדרך הבעש"ט עוד לא פשטה את הרגל, וישנם עדיין יהודים חסידיים עם להט חסידי שאכפת להם גם מאחרים וגם מהחלשים ולא רק מהסביבה הקרובה והקהילה בה הוא משתייך. בד בבד עם המבט לעתיד החינוך של ילדיהם הנמצאים בסכנת קיום".

הכינוס. צילום: שמואל דריי

גורמים המעורים בכינון הכינוס, אומרים בשיחה ל'בחדרי חרדים': "הכינוס הוא על פוליטי, לא שייך לשום ארגון הצלה ולא לאף פלג ליטאי ולכן כל האדמו"רים החסידיים המשתתפים בו, אינם חברים במועצת".

גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד