י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביוזמת גוטרמן:

חשיפה: ההסכם הסודי של 'דגל' ו'שלומי אמונים' | כל הפרטים

ההסכם הדרמטי: פרוש לא יתמודד הפעם באלעד, בתמורה: 'שלומי אמונים' תריץ בבחירות הבאות מועמד בבית שמש בגיבוי 'דגל' וש"ס, במקביל לתמיכת 'דגל' במועמד 'שלומי אמונים' לראשות באלעד | אבוטבול ישמש בקדנציה זו כנציג 'דגל' לראשות בב"ש | כל הפרטים בפרסום ראשון

גוטרמן המתווך וישראל פרוש ראש עיריית אלעד. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90
גוטרמן המתווך וישראל פרוש ראש עיריית אלעד. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90 צילום: יעקב נחומי, פלאש90

פרסום ראשון - הסכם שלום דרמטי: ב'דגל התורה' החלו לפעול בימים האחרונים להרגעת הרוחות מול 'שלומי אמונים', ולגבש הסכם מוניציפלי חדש על הערים אלעד - בית שמש. על פי ההסכם שהציעה המפלגה הליטאית ביממה האחרונה, 'שלומי אמונים' תקבל בבחירות הבאות, בעוד חמש שנים, את השליטה בבית שמש ובאלעד, ובבחירות הקרובות תקבל המפלגה החסידית את כל התפקידים שדרשה בבית שמש. התמורה: ישראל פרוש לא יתמודד הפעם לראשות באלעד, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי מי שעומד מאחורי גיבוש ההסכם הדרמטי - הוא ראש עיריית מודיעין עלית יעקב גוטרמן, שנחשב למקורב ולנאמן לשר התורה הגר"ח קנייבסקי. במהלך הימים האחרונים התקיימו פגישות משא ומתן בין הצדדים - בהובלתו של גוטרמן.

עוד מפרטי ההסכם הסודי שמתגבש בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' ושנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה: בתמורה לכך שראש עיריית אלעד פרוש לא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר - משה אבוטבול יתמודד הפעם לראשות העיר בית שמש כמועמד 'דגל התורה' וכי 'שלומי אמונים' תקבל בתמורה את תפקיד סגן ראש העיר, שהובטח עד עתה לנציג 'דגל התורה' בעיר שמואל גרינברג.

בנוסף, תתחייב 'דגל התורה' בפני בית דין, על דעת שר התורה הגר"ח קניבסקי, כי בבחירות שיתקיימו בעוד חמש שנים - יתמודד נציג מטעם 'שלומי אמונים' על ראשות העיר בית שמש בתמיכה ובגיבויה של 'דגל התורה' ורבניה. כמו כן, 'דגל התורה' תדאג לכך שש"ס תתחייב אף היא בפני בית דין – על כך שאבוטבול לא יתמודד בבחירות הבאות שיתקיימו בשנת תשפ"ד בבית שמש, וכי המפלגה הספרדית אף היא תתמוך במועמד 'שלומי אמונים' לראשות העיר.

עוד עולה מההסכם שמתגבש, כי לגבי הבחירות הנוכחיות, 'דגל התורה' תדרוש עבור 'שלומי אמונים' מר"ע בית שמש את כל התיקים והתפקידים שהובטחו לסיעה החסידית - לפני בחירות תשע"ד ועדיין לא ניתנו.

גוטרמן עם שר התורה | צילום: דוד זר

בנוסף, בעיר אלעד - 'שלומי אמונים' תקבל את כל התיקים והסמכויות שהיו בידי 'דגל התורה' בקדנציה הנוכחית, ובבחירות הבאות - יהיו חילופי תפקידים באלעד, 'שלומי אמונים' תקבל את ראשות העיר ואת יתר התפקידים שיהיו בידי 'דגל התורה' בקדנציה הקרובה ואילו 'דגל התורה' תחזור לתפקידים אותם החזיקה עד בחירות תשע"ט.

כלקח מהמשא ומתן המייגע במערכת הבחירות הנוכחית, נכתב בהסכם שגיבש גוטרמן בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' כי התמיכה בנציג 'שלומי אמונים' לראשות העיר בית שמש בשנת תשפ"ד - לא תהיה קשורה לשום עיר או מהלך אחר בפוליטיקה החרדית, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

יצוין, כי ההסכם שנחשף כאן לראשונה, כפוף לחוות דעת משפטית, לפיה אפשר עדיין להעביר כתובת מעיר לעיר, עד למועד השליפה השנייה של פנקס הבוחרים.

דגל התורה יעקב גוטרמן ישראל פרוש רבי חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד