י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת חילול השבת בנתיבי איילון

המפכ"ל הודה לגפני: "לא מדובר בפיקוח נפש"

גם 'דגל התורה' מצטרפת למחאה הנמרצת נגד הכוונה לבצע עבודות להנחת גשר חדש בנתיבי איילון ביום שבת קודשינו | גפני: "כץ הבטיח לי כי יפעל למנוע את החרפה הזאת ולהביא לביטול האישורים" | מקלב: "אין רצון למציאת פתרונות" | אשר: "משרדי הממשלה מבקשים לרמוס את קדושת השבת בעבודות יזומות בצורה שערורייתית"

המפכ"ל הודה לגפני: "לא מדובר בפיקוח נפש"

בעקבות העבודות המתוכננות בנתיבי איילון במהלך החודש וחצי הקרובים, כאשר הכביש המרכזי במרכז הארץ יחסם דווקא בשבת, ח"כי דגל, "דורשים לקיים את העבודות ביום חול".

בכתבה המתפרסמת הבוקר (רביעי) בעיתון 'יתד נאמן', מובאים דבריהם של חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר שתקפו בחריפות.

יו"ר התנועה חה"כ משה גפני אמר; "שוחחתי עם שר התחבורה ישראל כץ ועם שר העבודה חיים כץ ודרשתי מהם באופן נחרץ לבטל את האישורים שניתנו בנתיבי איילון, שצפויים לחלל את השבת באופן החמור ביותר".

גפני הוסיף, "עמדתי על כך שלא ייתכן שעבודות תחזוקה יקבעו באופן אוטומטי ביום השבת, כאילו הוא יום השיפוצים הבין לאומי".

גפני עדכן ש"השר כץ הבטיח לי כי יפעל למנוע את החרפה הזאת ולהביא לביטול האישורים לעבודות ביום השבת והתחייב כי בכל מקרה ימנע את קיומן של העבודות בין ראש השנה ליום כיפור".

חה"כ גפני סיפר שאף פנה למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ובמהלך השיחה הודה המפכ"ל כי לא מדובר במקרה של פיקוח נפש וכי המשטרה תתמודד עם כל מה שהממשלה תחליט.

חה"כ אורי מקלב אמר כי, "אי אפשר להסכים לחילול שבת ועבודות מעין אלו, לא מתקבל על הדעת תשובות הגורמים כי לא נמצאו פתרונות אחרים, בכל המרתונים ומירוצי האופנים השונים נמצאים פתרונות כאלה ואחרים אך בעניין העבודות אין רצון למציאת פתרונות".

לדברי מקלב, "משרד התחבורה וחברות הבת צריכות להפנים ולדעת כי יום השבת אינו הפתרון לא לעבודות תחזוקה ולא לעבודות הקמה, השבת צריכה להיות מחוץ ללוחות הזמנים של העבודה, אנו נדרוש זאת בכל תוקף".

חה"כ יעקב אשר אמר ל'יתד' כי, "מצער וכואב לראות שוב שמשרדי הממשלה מבקשים לרמוס את קדושת השבת בעבודות יזומות בצורה שערורייתית שתפגע ברגשותיהם של מליוני יהודים בארץ ובעולם".

לדברי אשר, "קדושת השבת עליה מסרו את נפשם מאות דורות של יהודים היא הסמל המייחד את היהודים בעולם כולו ואף הגנה על עמנו מפני תופעת ההתבוללות ורדיפות הדת".

מקלב הוסיף והבהיר כי 'דגל התורה' דורשת מהממשלה; "לקיים את העבודות בימי חול ולפעול על פי חוקי העבודה והמנוחה המחייבים להתחשב בקדושת ושמירת השבת במקרים בהם אין חשש של פיקוח נפש כמו בעבודות המתוכננות בכבישי איילון, ועל כך נעמוד".

דגל התורה חילול שבת רוני אלשיך נתיבי איילון משה גפני אורי מקלב יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד