י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"החלטה פורצת דרך"

הרבי החליט: ישיבה חדשה תוקם למבוגרים

לאחר שהדבר נשא פרי בישיבות בישראל, הרבי מסאטמר משכפל את ההצלחה ומביא אותה אל חצרו, על פי החלטה שקיבל, תוקם ישיבה נפרדת לבחורי החסידות המבוגרים | "אודות החלטת האדמו"ר קיים צפי שאותן ישיבות יבקשו אף הם לאמץ את הדבר"

הרבי מסאטמר בשבוע האחרון בהילולת בעל ה'ייטב לב' זיע"א
הרבי מסאטמר בשבוע האחרון בהילולת בעל ה'ייטב לב' זיע"א

בחסידות סאטמר (מהרי"י) תיפתח בזמן הלימודים הבאה מסגרת ישיבתית נפרדת לבחורים המבוגרים של החסידות, הלומדים בישיבה הגדולה ברובע קווינס בניו יורק, הנחשבת לאחת הישיבות הגדולות והטובות בארה"ב. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הקמת המסגרת הישיבתית תהווה פריצת דרך בעולם הישיבות החסידיוית בארה"ב, שם לא נפתחה עד כה ישיבה נפרדת לבחורים מבוגרים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על הקמת המסגרת, החליט האדמו"ר מסאטמר לאחר בדיקות מעמיקות, את החלטה מסר בנו הרה"צ רבי יעקב בער טייטלבוים המשמש כאב"ד סיגעט בבורו פארק, במהלך התכנסות מיוחדת שנערכה בראשות האדמו"ר במחנה 'דברי יואל' בסוואן בתחילת השבוע, בה אף השתתפו מנהל הישיבה, הגאון רבי נפתלי בלומנפלד ובחורי שיעור ג'.

בדבריו הרחיב אב"ד סיגעט על ייעודה של הישיבה החדשה, וציין כי המטרה היא להקים ישיבה לתפארת, שבה יישבו הבחורים ויקיפו את כל סוגיות הלימוד בגמרא ובהלכה, ללא כל שינוי משנותיהם הקודמות, אך במסגרת נפרדת משלהם.

מאז האסיפה בתחילת השבוע נרשמו לישיבה כ-100 בחורים, ובימים הקרובים צפויה ההרשמה לתפוס תאוצה רבה יותר, כאשר מאות בחורים יצטרפו לישיבה החדשה.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי טרם הוחלט אם הישיבה תשכון בבניין הישיבה הקיים בקווינס, או בבניין נפרד שכבר סומן למטרה זו, וכי זו בין הסוגיות הקשורות להקמת הישיבה, שהאדמו"ר צפוי להכריע בעניינן בהמשך.

עוד נודע, כי בימים האחרונים סומן אחד מגדולי המחנכים בניו יורק לתפקיד המנהל הרוחני של הישיבה, אם כי ההכרעה בדבר טרם נפלה.

יצויין, כי רק לאחרונה שיגר האדמו"ר לישראל, את שני בניו, אב"ד סיגעט, ובנו הצעיר הרה"צ רבי ליפא טייטלבוים, על מנת להיפגש עם ראשי ישיבות שכבר אימצו את הפיילוט הזה, בהם ראש ישיבת 'חיי תורה' ומייסד 'הגפן', הגאון רבי חיים שמרלר. בתום משימת השליחות, שבו השניים לניו יורק והעבירו לאביהם את המידע הרב והמיוחד שצברו בעניין.

בשיחה ל'בחדרי חרדים', אישר גורם בחסידות את הדברים, והוסיף כי "מדובר בהחלטה פורצת דרך של האדמו"ר, שביקש להקל על הבחורים המבוגרים באמצעות מסגרת לימוד שתתאים להם".

בתוך כך, איש חינוך ידוע בארה"ב מסר ל'בחדרי חרדים', כי "ישיבות רבות בארה"ב בחנו את בשנים האחרונות הקמת מסגרת לימודית נפרדת לבחורים מבוגרים, אך התקשו להגיע למסקנה ברורה בעניין, וכעת אודות החלטת האדמו"ר קיים צפי שאותן ישיבות יבקשו אף הן לאמץ אותה".

סאטמר ישיבה חדשה בחורים מבוגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד