י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אחרי ההשחתה: הרבנים יחנכו את שיפוץ בית הקברות

אחרי כתובות הנאצה וצלבי הקרס שרוססו על חזית בית החיים ליובאוויטש ברוסיה, ייחנך ביום ראשון שלב ראשון של עבודות השיפוץ בבית החיים בו טמונים בין הייתר אדמו"רי חב"ד

אחרי ההשחתה: הרבנים יחנכו את שיפוץ בית הקברות
חזית בית העלמין ליובאוויטש צילום: באדיבות המצלם

במעמד רבני ושלוחי חב"ד ואישי ציבור, ייחנך ביום ראשון הקרוב, ט"ו אלול, שלב ראשון של עבודות התשתית ושיפוץ בית החיים בו נמצא אוהל "רבותינו נשיאנו הק' מליובאוויטש" שבעיירה ליובאוויטש ברוסיה. במסגרת העבודות נעשו פעולות שימור, גידור, תאורה ובנייה של כביש גישה חדש וגשר בבית קברות שהושחת בסוף השבוע שעבר על ידי אנטישמים עם כתובות גרפיטי.

במעמד המיוחד צפויה להשתתף משלחת גדולה של רבני ושלוחי חב"ד מרחבי העולם, לצד אישים נכבדים.

את המעמד יערוך הרב גבריאל גורדון, השליח המקומי האחראי על המקומות הקדושים בליובאוויטש, במעמד תורם הפרויקט הנדיב ר' יוסף יצחק הלוי פאפאק, לצד מייסד ויו"ר ESJF, הרב והעסקן הנודע הרב יצחק שפירא מלונדון ושורת עסקנים נוספים המסייעים לענייני ליובאוויטש.

הפרויקט כולל שימור, גידור, תאורה ובנייה של כביש גישה חדש וגשר בבית קברות זה, שהוקם בתחילת המאה ה-19.

הפרויקט, הראשון שנערך על ידי ESJF בפדרציה הרוסית (לאחר השלמת פרויקטים גידור רבים באוקראינה, פולין, סרביה, מולדובה, צ 'כיה ובלארוס), נעשתה הודות לתמיכתם הנדיבה של ר׳ יוסף יצחק הלוי ומרת בת שבע פאפאק מארצות-הברית.

ארגון ESJF הוקם לפני שלוש שנים. בשלוש שנות פעילותו שימר והקים גדרות ומנע הכחדתם של 102 בתי עלמין יהודיים גדרות בשבע מדינות במרכז ומזרח אירופה, בעיקר בערים ובכפרים, בהם קהילות יהודיות בני מאות שנים נהרסו בשואה. ברבים מהמקומות בית הקברות היהודי הוא העדות היחידה שנותרה מהחיים הקהילתיים ששגשגו במקום. שימור וההגנה על בתי העלמין והצלה מהכחדה היא חובה מוסרית ודתית. בעידן של הכחשת השואה שימור בתי העלמין חשוב גם לשמירת זיכרון השואה לדורות הבאים.

יצוין כי נושא גידור ושימור בית העלמין בליובאוויטש זכה לעידוד מיוחד מכ"ק אדמו"ר הרש"ב שהפציר לתרום ולבנות גדר של ברזל מסביב לבית החיים בליובאוויטש, כשהוא מרעיף ברכות נפלאות למסייעים.

 

 

שיפוץ בית החיים ליובאוויטש חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד