י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תקרית אנטישמית בהולנד

"צריך לירות בכולכם, אתם יהודים מסרטן"

אזרחית יהודיה תושבת הולנד התלוננה לרשויות במדינתה על גבר שצעק לעברה ולעבר ילדיה: "צריך לירות בכם, יהודים מסרטן"

"צריך לירות בכולכם, אתם יהודים מסרטן"
הדס פרוש פלאש90

אשה יהודיה תושבת אמסטרדם הגישה אתמול (רביעי) תלונה במשטרה בעקבות גבר שצעק עליה ועל ילדיה ברחוב: "צריך לירות בכם", תוך שכינה אותם "יהודים מסרטן", שניות לפני שעלה על מונית.

התקרית אירעה בשכונת בייטנבלדרט שבאמסטרדם, כך דווח באתר ההולנדי 'אט פארול'. על פי הדיווח, האישה בת ה-28, ששמה לא פורסם בתקשורת, קיבלה סיוע בהגשת התלונה מארגון הפדרציה היהודית בהולנד.

עוד דווח כי אדם שהיה עד לתקרית רשם את מספר לוחית הזיהוי של המונית, וכי המשטרה לא מסרה האם הגבר שצעק היה הנהג של המונית או נוסע.

ארגון יהודי הולנדי צייץ בחשבון הטוויטר היום כי המונית שייכת לחברת המוניות TCA, אחת מחברות המוניות הגדולות באמסטרדם. חברת המוניות חוקרת את האירוע באופן עצמאי.

יצוין כי בשנת 2010, נהג בחברה, אזרח הולנדי ממוצא טורקי, הדביק מדבקות על הדלת של מכונית המרצדס שלו עליהם היה כתוב "ישראל = מדינת הטרור". האחרון פוטר מהחברה מיד.

הקריאות נגד יהודים בהולנד כמעט הוכפלו בשנת 2017 והגיעו לשיא של חמש שנים. על פי דו"ח שפורסם בתחילת השנה על ידי שירות התביעה הציבורי ההולנדי - 144 עבירות פליליות אירעו בשנה שעברה על רקע שנאת זרים, הפחדה, ונדליזם, תקיפה והסתה לשנאה או לאלימות, כאשר לא פחות מ-41 אחוז מתוכם היו נגד יהודים.

אנטישמיות אמסטרדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד