י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צדיק אבד לדורו

אבל בחסידות: רב הקהילה הלך לעולמו לאחר מחלה

ניצחו אראלים את המצוקים: לאחר שנתיים שנאבק במחלה הנוראה, הגה"צ אב"ד דושינסקיא וויליאמסבורג זצ"ל הלך הלילה לעולמו והוא בן 70 | אבל כבד ירד על קהילתו הרמה שכל כך העריצה אותו | הלוויתו תצא היום מבית מדרשו לעבר בית החיים בקרית יואל

הרה"צ רבי צבי יששכר דוב כץ זצ"ל. צילום: שלומי טריכטר
הרה"צ רבי צבי יששכר דוב כץ זצ"ל. צילום: שלומי טריכטר

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו לשמי רום של הרה"צ רבי צבי יששכר דוב כץ זצ"ל, רב קהילת 'בית יוסף צבי דושינסקיא' בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין וחתן הגה"צ המהרי"ם דושינסקיא זצ"ל, לאחר שבשנתיים האחרונות חלה והיה מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים בארה"ב, לאחר שמצבו התדרדר, רבים העתירו לרפואת רבי צבי יששכר דוב בן חיה רחל, אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה והוא בן 70 בפטירתו. 

הרב זצ"ל, בנו של הרה"צ רבי אשר שמואל אב"ד דז׳יבוי זצ"ל, התחנך בילדותו במוסדות סאטמר, ובהמשך היה לאחד מתלמידיו של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל כשקנה תורה ויראה בישיבתו, בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו - בתו של גאב"ד ירושלים הגה"צ מהרי"ם דושינסקיא זצ"ל, ברבות השנים הוא מונה לרב הקהילה וראש הישיבה של דושינסקיא בוויליאמסבורג, הוא הנהיג את קהילתו ביד רמה ובני הקהילה העריצו אותו מאוד והלכו לאורו.  

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים', על אישיות מופלאה שכמעט ולא ניתן לראות כיום במחוזותינו, היה אהוב וחביב מאוד על חותנו הגאב"ד המהרי"ם שהשתעשע והתפלפל עמו רבות. כמו כן, נודע לשם ולתהילה כפה מפיק מרגליות ובכל מקום אשר דרש, היו רבים נוהרים כדי להתענג. זאת לצד היותו כחבר בהתאחדות הרבנים בארה"ב. 

עוד הם מספרים, כי האבל על פטירתו ניכר מאוד על בני קהילתו, הם לא רואים את עצמם ממשיכים בלעדיו. הם כל כך העתירו לרפואתו וקיוו כי ישוב לנהל את העדה וימסור את דרשת שבת שובה הקרבה ובאה כמו שרק הוא יודע, אך משמים רצו אחרת והקהילה תיאלץ להתחזק ולהתרומם. 

גיסיו הם, האדמו"ר מדושינסקיא והגה"צ רבי מרדכי יהודה דושינסקיא אב"ד קהילת 'מהרי"ץ דושינסקיא' בבית שמש.

זכה והותיר אחריו בנים ובנות, אשר הם ומשפחותיהם הולכים בדרך התורה והיראה, שסלל והנחיל להם כל השנים במסירות ובאהבה אין קץ.

הלוויתו תתקיים היום (שישי) ערב שבת קודש פרשת כי תצא, בשעה 10:00 בבוקר (שעון ניו יורק) בבית מדרשו בוויליאמסבורג ומשם לבית החיים בקרית יואל, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

דושינסקא הלוויה ויליאמסבורג ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד