ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למי אתם מאמינים

מעצר החב"דניק שמעורר סערה ברשתות • עבריין תנועה או שוטר אלים?

אדם חרדי נעצר אתמול לאחר שנסע ברכב ללא טסט וכשילדיו מאחור אינם חגורים. עד למעצרו התחוללה דרמה שנמשכה כמה דקות, היא תועדה, הופצה ברשת ועוררה סערה | עורך דינו טוען: "הצעיר הותקף ללא כל סיבה מול רעייתו וילדיו שנכנסו להלם. השוטר השתמש בגז בניגוד לחוק" | המשטרה: "הנהג והחל לגדף ולתקוף את השוטר כל זאת תוך שהוא מסרב להזדהות" • צפו

מעצר החב"דניק שמעורר סערה ברשתות • עבריין תנועה או שוטר אלים?
השוטר בעת מעצר החב"דניק

אתמול (חמישי) בשעות אחר הצהרים הופץ ברשת תיעוד של שוטר המבצע מעצר של אדם חרדי, כאשר אשתו וילדיו נמצאים בסמוך וצופים במעצרו הדרמטי.

הדבר עורר הדים רבים ברשת כאשר מרבית המגיבים, טוענים לאלימות מוגזמת ובלתי מידתית של השוטר כלפי האזרח. לעומת זאת היו גם שטענו כי לאור העובדות והעבר התעבורתי של הנהג והרכב, השוטר נהג באיפוק יחסי.

המקרה אירע אתמול אחר הצהרים ברחוב הארי טרומן בשכונת רמות בירושלים. לדברי השוטר, הנהג סירב לקריאתו לעצור בצד במשך זמן מה, ילדיו מאחור לא היו חגורים, הרכב היה ללא טסט מזה שנתיים והנהג סירב להזדהות ואף ניסה לברוח.

הנהג נעצר בסיוע שוטרים נוספים ונחקר בתחנת המשטרה, בילה את הלילה במעצר ובשעה הקרובה יובא לדיון בעניינו בבית משפט השלום בירושלים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

פרקליטו של הנהג, עו"ד איתמר בן גביר, טוען כי "השוטר התוקף - שיש לנו פרטים גם על עברו - נהג בטקטיקה הבזויה והפסולה של ההגנה הכי טובה היא ההתקפה".

לדבריו, "הצעיר הותקף ללא כל סיבה מול רעייתו וילדיו שנכנסו להלם, השוטר השתמש בגז שלא כחוק בניגוד לנהלים המשטרתיים, והתמונות שהופצו ברשת החברתית מדברות בעד עצמן ומתעדות התנהלות אלימה מאוד של שוטר עבריין שמשתמש בסמכותו שלא כחוק".

בן גביר אומר כי "ההתנהלות של השוטר היא התנהלות בריונית וקשה שלא לנחש שאם האירוע לא היה מצולם, גרסת השוטר שהותקף הייתה מתקבלת באופן אוטומטי. אני מקווה שבית המשפט יתרשם מהם. דמו של הציבור החרדי לא הפקר, ולא ניתן לשוטרים אלימים להתעלל בצעירים חרדים, גם אם נטען שהם סירבו לקבל דוח תנועה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי הסרטון המוצג ברשת, הנו חלקי ומציג את האירוע באופן שחוטא לאמת ולנסיבות המקרה כפי שאירעו.

"מדובר באדם שנהג ברכבו הפרטי תוך שהוא מסכן ממשית את חיי משפחתו בכך שילדיו הפעוטים בן שנה ובן שלוש ישבו במושב האחורי כשהם ללא חגורת בטיחות וללא כסאות הגבהה", אומרים במשטרה.

כמו כן, "השוטר ביקש מהנהג לעצור בצד הדרך על מנת למנוע המשך נסיעתו וסיכון בני משפחתו אך הנהג בחר שלא לציית להוראותיו של השוטר והמשיך בנסיעתו. כעבור זמן מה עצר הנהג והחל לגדף ולתקוף את השוטר כל זאת תוך שהוא מסרב להזדהות".

עוד נמסר, כי "לבסוף, השוטר הודיע לו שהוא מעוכב אך החשוד המשיך בסירובו לשתף פעולה תוך שהוא מנסה להימלט מהמקום. השוטר נאלץ להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את החשוד ולהביאו לחקירה".

לאחר בירור נסיבות סירובו של החשוד לעצור ולהיבדק, כך נמסר מהמשטרה, עלה כי רישיון הרכב בו הסיע בצורה מסכנת חיים את משפחתו פקע לפני למעלה משנתיים! דבר המהווה סכנה נוספת וברורה גם לשאר משתמשי הדרך ולא רק למשפחתו.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול למען ביטחונו ושלומו של הציבור בכל מקום ובכל עת,לבטח במקום בו נשקפת סכנה לחיי אדם ונדרשת בה אכיפה מחמירה ובלתי מתפשרת" נמסר.

מעצר אלים שוטר חסיד חב''ד טסט איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד