י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו בסרטון שעליו ננזפו השוטרים

החב"דניק שנעצר ניצח את המשטרה, ושוחרר

צעיר חרדי בן 36 שנעצר אתמול על ידי המשטרה, הצליח לנצח את המשטרה בבית המשפט ולהשתחרר, כשעורך דינו מציג סרטון מהתקרית האלימה

החב"דניק שנעצר ניצח את המשטרה, ושוחרר
רגעי המעצר הדרמטיים

דשופטת בית משפט השלום בירושלים, ג'ויה שפירא, הטיחה ביקורת קשה במשטרה בעקבות מעצרו של החרדי ושחררה אותו ללא ערבות.

לבית משפט השלום בירושלים הובא בשעה האחרונה צעיר בן 36, שנעצר אתמול לאחר שלטענת המשטרה הפריע לשוטר במילוי תפקידו.

בתיעוד שהופץ ברשת, נראה השוטר מתיז לעברו גז, מחזיק אותו בכוח - וזאת לאחר שעבר מספר עבירות בגינן נרשם דו"ח לחובתו.

המשטרה טענה כי הצעיר הפריע לשוטרים במילוי תפקידם וביקשה להטיל עליו מעצר בית לחמישה ימים והפקדה כספית, אלא שעורך דינו איתמר בן גביר הציג לבית המשפט סרטון בו מתועד האירוע וטען כי דווקא השוטר הוא זה שצריך לעצרו במעצר בית. עורך הדין טען כי לא היתה שום עילה למעצרו וכי המדובר בבקשת סרק.

"התקשיתי להבין מדוע מלכתחילה הובא המשיב לבית משפט" אמרה השופטת, "נטען, כי המשיב התנגד לתנאים ואולם לא הוצגה כל ראיה לכך שתנאים אלה בכלל הוצעו לו על ידי קצין משטרה ומובן כי אין מדובר במצב תקין".

השופטת ציינה "צפיתי בסרטון המתעד את החלק הארי של האירוע. בסרטון נראה המשיב מתבקש שוב ושוב להירגע ושוטר מניח עליו את ידו וככל הנראה וכפי שעולה מדוחות הפעולה מתוך מגמה לעכבו, המשיב מתנגד לעיכוב ואולם, על פני הדברים, לא נראה כי נוקט באלימות כלפי השוטר ומכל מקום לא כזו אשר הצדיקה שימוש בגז מדמיע, כך על פני הדברים".

עוד הוסיפה השופטת "לא ברורה לי עילת המעצר של המשיב", וקבעה "לא מצאתי שקיימת הצדקה למעצר בית".

בנסיבות אלה, "ולנוכח מכלול הליקויים שנפלו בהתנהלות המבקשת, אני מורה על שחרור המשיב בתנאי שיתייצב לחקירה ולמשפט בכל עת שיידרש", הכריזה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי תיק החקירה הועבר בשלב זה במלואו למחלקה לחקירת שוטרים שבמשרד המשפטים.

עו"ד איתמר בן גביר. צילום: פלאש 90

בן גביר מסר כי: "עולם הפוך ראינו. במדינה מתוקנת מי שהיה צריך להיות מובא היום לבימ"ש הוא השוטר שהתעלל בצעיר החרדי לעיני רעייתו וילדיו הקטנים שעד עכשיו ממררים בבכי. המדובר בצעיר שאיבד את אביו ואחיו בפיגוע טרור והשוטר התנהל בצורה חסרת לב ורגש ובניגוד לחוק ותוך שכרון כוח. השלב הבא הוא תביעה אזרחית. יידע כל שוטר שמתעלל באזרח שיש דין ויש דיין והוא עתיד למצוא עצמו על ספסל הנאשמים והנתבעים".

שוטר בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד