ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לעיני הצופים והמאזינים

האם הראשל"צ רומז על תמיכה במועמד • צפו

בשיעורו השבועי התייחס הראשון לציון הגר"י יוסף לסוגיית חילול השבת בשוק מחנה יהודה, שעלתה לכותרות אודות למאבקו של סגן השר ליצמן וקרא למועמד לראשות העיר שישב לפניו, לעשות לכך סוף

האם הראשל"צ רומז על תמיכה במועמד • צפו
הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: דוד כהן, פלאש 90

תמיכה מפתיעה במאבקו של סגן השר יעקב ליצמן, בעד סגירת שוק מחנה יהודה בלילות, בשל ה'עוללות' וחילולי השבת: הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, יצא אמש, נגד חילולי השבת בשוק וקרא למועמד לעשות סוף לתופעה. 

בשיעורו השבועי המתקיים מידי מוצאי שבת, התייחס הרב הראשי הספרדי לנושא חשיבותה של תפילת שחרית עם נץ החמה וסיפר כי "הרב טיקוצינסקי עליו השלום היה עולה על הגג של עץ חיים במחנה יהודה", אלא שהראשון רמז בדבריו על חילול השבת בשוק מחנה יהודה ואמר כי הדבר נעשה "לפני שהתקלקלו, עכשיו יש שם כל מיני דברים בליל שבת וביום שבת,".

באופן מפתיע פנה הראשון לציון, למועמד לראשות העיר ירושלים משה ליאון, שהשתתף בשיעור השבועי ואמר לו, "מקווה שזה שיושב כאן איתנו (תוך שהוא מצביע על משה ליאון) שיטפל בזה ויפסיק את כל מה שקורה שם".

כזכור, המאבק סביב סגירת שוק מחנה יהודה שנחשף ב'בחדרי חרדים' החל בפנייה של ראשי ישבת 'שפת אמת' בסמוך לשוק 'מחנה יהודה' שפנו לחברי המועצה בירושלים שביקשו מהם לפעול בעניין כאשר בשיא המאבק הציב סגן שר הבריאות יעקב ליצן את סגירת השוק בשבת כתנאי לתמיכתו בראש העיר

המודיע כתב בזמנו תוך לפרסום ב'בחדרי חרדים' ודיווח כי סגן שר הבריאות התייחס לנושא ואמר כי,  "הדבר דורש פעילות מיוחדת שתמנע את המשך התרחבות הפירצה הקשה ואף למניעתה וסגירת ההוללות המיותרת". 

ליצמן הוסיף והצהיר בזמנו כי, "בהתקרב מועד הבחירות לעיריות יש להציב את הנושא כתנאי מראש". לדבריו ״מניעת פירצת ההוללות במתחם שוק מחנה יהודה צריך להיות תנאי ברור לכל תמיכה חרדית עתידית בראשות עיריית ירושלים״.

נציין כי בזמנו הודיעו המועמדים לראשות העיר כי הם יפעלו נגד דרישתו של ליצמן לסגור את השוק בשבת, בישא המאבק אף סייר משה ליאון בשוק ופגש את התושבים במקום 



הרב יצחק יוסף משה ליאון שוק מחנה יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד