י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

'דגל' נגד 'אגודה': "לא דבר שנתון לוויכוח" | בלעדי ל'בחדרי' > צפו

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בלעדי בו תוקף חבר הכנסת הדגלאי אורי מקלב את בכירי הסיעה החסידית 'אגודת ישראל' על סירובם להצטרף למאבקה של סיעתו להדחת ראש העיר חיפה. רה"ע יהב מסר בתגובה: מבין ש'דגל' פתרה כבר את כל בעיותיה בערים החרדיות

'דגל' נגד 'אגודה': "לא דבר שנתון לוויכוח" | בלעדי ל'בחדרי' > צפו
מקלב בסיור בחיפה צילום: באדיבות המצלם

הבחירות לראשות העיר חיפה, המגיעות לאחר תקופה ארוכה של מתח בין נציג 'דגל' החיפאי מיכי אלפר לראש העיר יונה יהב, מובילות לקרב פנימי בתוך הגוש החרדי, כאשר חלק מהסיעות צפויות להודיע בקרוב על תמיכת ביונה יהב לקדנציה נוספת ומנגד סיעת 'דגל' וחסידות בעלזא מסרבות לתמוך במועמדותו בשלב זה.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד וידאו בלעדי של חה"כ אורי מקלב, שסייר הבוקר (שני) בחיפה כשהוא מלווה בנציג 'דגל' מיכי אלפר, בו נראה מקלב בסיום הסיור תוקף את התנהלותה של 'אגודת ישראל' ושל העומד בראשה יעקב ליצמן, מבלי להזכיר את שמם, וקורא להם להתאחד יחד כדי להחליף את ראש העיר.

מקלב דיבר על הצמיחה של המגזר החרדית בחיפה, ואמר כי, "זה לא דבר מובן מאליו בעיקר בגלל התנאים שיש בחיפה, מי כמונו יודעים שיש את הנושא המוניציפלי, כמה צריך לעשות כדי להזיז אבן, כמה תחנות צריך לעשות כדי לקבל דברים, וגם המענה המקצועי מעבר לכל דרישה".

אלא שמקלב ניצל את ההזדמנות גם על מנת לצאת במתקפה נגד ראשי 'אגודת ישראל' שמסרבים להצטרף למאבקם של 'דגל התורה' ולהחליף את ראש יונה יהב.

"אי אפשר שלא להתייחס, כשרואים את מערכת ההתנכלות שרואים שהייתה כאן בעיר הזו. אנחנו מכירים את הקשיים. יש מפעם לפעם שראש עיר או נציג יש לו התנגדות ושמתנגד לעיקרון של ציבור לא רגיל (ציבור חרדי. א.ק.). אבל כאן הדברים נעשים מתוך התנכלות - לקחת תינוקות וילדים קטנים שהם יהיו הקורבן להתנכרות והתנכלות?! - לציבור לא היה דבר כזה", טען.

לדברי מקלב: "הנושא הזה הוא לא פוליטיקה. אני לא רוצה להתייחס להחלטות של אחרים (ליצמן. א.ק.) אבל אני חושב שהציבור מאוחד בעניין הזה. וכל מי שגר בחיפה יודע את זה. אנחנו עושים את זה (פועלים להדיח את יהב א.ק.), בגיבוי מלא, כצורך - כי אין אפשרות אחרת"

"אני חושב שה לא דבר שנתון לוויכוח שהעידן הזה חלף מעולם, כי מי שמתנכל לכל הציבורים באכזריות כזו, הוא צריך להיות אטום בעוד דברים אחרים. לכן הציבור באופן כללי חושב שאחרי הרבה שנים, אדם צריך להחליט לבד כמה שנים הוא צריך לכהן בתפקיד ומתי לסיים את הקריירה הפוליטית של.ו מי שנשאר זה מראה על חוסר שיקול דעת, יש היום צעירים ואחרים", טען חבר הכנסת.

מהמטה החרדי לבחירת יהב נמסר בתגובה לדברי מקלב: "אנו מבינים שאחרי שב'דגל התורה' פתרו את כל הבעיות בירושלים, בני ברק, בית שמש, אלעד, טלז סטון ומודיעין עילית, התפנו לחזור על אותן סיסמאות שבשמם הלכו עם בורובסקי בבחירות הקודמות.. נאחל להם הצלחה כפי שהצליחו בפעם הקודמת".

 

 

 

 

 

 

 

 

אורי מקלב דגל התורה אגודת ישראל מיכי אלפר יונה יהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד