י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עיתונות הוגנת

כתבת 'הארץ' משיבה למבקריה וסותרת את טענותיהם

על פי מקום עבודתה וסגנון כתיבתה בדרך כלל, היא אינה חשודה באהדת יתר לנתניהו, אולם ההוגנות היא נר לרגליה. הכתבת המדינית של עיתון 'הארץ', שספגה ביקורת קשה על סיקור אובייקטיבי מטיול שבתי שערך נתניהו בליטא, הפריכה את הטענות אחת לאחת בטור שפירסמה הבוקר בעיתון

כתבת 'הארץ' משיבה למבקריה וסותרת את טענותיהם
נתניהו בכניסה לאהל הגר"א צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

כתבת עיתון 'הארץ' נעה לנדאו, צייצה בחשבון הטוויטר שלה כמה תמונות מביקור נתניהו בליטא בסוף השבוע ולצידן היא כתבה, "‏מעשה שהיה: הסתובבתי ברחובות ליטא בשבת, החור השחור בלו"ז הרשמי של רה"מ, ונתקלתי בו וברעייתו מסיירים רגלית בגטו וילנה. אז כמובן שהלכתי אחריהם כמה שעות לספר לכם מה עשו. פגישה עם סעודי לא תפסתי, אבל אם לא הייתי רואה בעצמי לא הייתי מאמינה כמה אנשים זיהו אותו, נופפו לו וביקשו להצטלם".

בציוץ נוסף כתבה לנדאו, "עוד צילום מהמעקב אחרי הזוג נתניהו בטיול השבת שלהם בווילנה. אחרי שהבחינו בי בשלב מסוים הציעו בקבוק מים. ראש הממשלה התלוצץ: זה חלק מייבוש התקשורת".

לאחר שלנדאו ספגה תגובות ביקורתיות, על כך שהיא מתרפסת וכביכול מנסה למצוא חן בעיני בני הזוג נתניהו, היא פרסמה הבוקר טור בעיתון היומי, בו היא מסבירה כי "חבל שאנשים מתעסקים עם הטפל, ושוכחים מהעיקר".

לנדאו התמקדה בארבע נקודות. נקודה ראשונה על מסעות נתניהו שנטען כי הוא נוסע נסיעות לא הכרחיות.

היא הסבירה לקוראי ה'עיתון לאנשים חושבים', כי נתניהו נוסע בתוקף תפקידו כשר חוץ, ולא הרבה יותר מראשי ממשלה קודמים, הוא רוצה לקדם את מטרותיו מול מדינות האיחוד האירופי, מאחר ומספיק שמדינה אחת באיחוד תתנגד להחלטה כזו או אחרת בנוגע לסכסוך ישראלי פלסטיני, אין שום הוכחה כי הנסיעות הללו הם חופשה.

לגבי יום שישי שהוא יום עבודה רגיל בעולם, ולעתים הנסיעה מתחברת לשבת כמו בנסיעה האחרונה לליטא, הלו"ז הוא חשאי כותבת לנדאו. בגלל החשש שחילול שבת בפרהסיה יביא למשבר מול המפלגות החרדיות.

האם ייתכן שבשבת נתניהו שומו שמיים, גם נח לפעמים? תוהה לנדאו. "שומו שמים".

הנקודה השניה אליה מתייחסת הכתבת, היא מסעות נתניהו יחד עם רעייתו שרה. אנשים בישראל מתלוננים ששרה יוצאת איתו לפגישות ברחבי העולם, "מנהיגים בכל העולם יוצאים לנסיעות מדיניות עם בני ובנות זוגם", כותבת לנדאו.

גם מנהיגי עבר בישראל עשו זאת, וככל הנראה גם אלו שיגיעו בעתיד, נשות המנהיגים מבזבזות גם הן כסף לפעמים בלי חשבון, זה לא רק שרה עם סיפורי המיני בר.

הנקודה השלישית, היא הביקורת הציבורית על ההוצאות הגדולות של אותן נסיעות. העלויות הגבוהות הן בשל האבטחה, לנדאו שהתלוותה למסעות נתניהו כמה פעמים בשנתיים האחרונות, מספרת כי מאז רצח רבין השתנו סדרי האבטחה, ויש יותר מאבטחים, יחד עם ציוד אבטחה יקר יותר, כך שלדבריה, אין פה "בזבוז" מיותר.

נקודה רביעית ואחרונה אליה מתייחסת הכתבת, היא הסיקור התקשורתי. על נתניהו יש טענות שהוא לא מתראיין לתקשורת, "אז למה בכלל לסקר אותו", על כך משיבה לנדאו: "דווקא נסיעות מהסוג הזה הן הזדמנות לשאול את נתניהו", ברוב הנסיעות מתקיים לפחות פעם אחת תדרוך לכתבים ובו הם יכולים לשאול אותו מה שהם רוצים - והוא עונה.

יצוין, כי כבר במוצ"ש, שעות לאחר שצייצה בטוויטר את התיעוד והמלל על הביקור, היא קיבלה חיזוקים מחבריה העיתונאים, על הסיקור האובייקטיבי שגם דחו את הטענות והמתקפות נגדה.

הארץ סיקור ליטא טוהר בחירות עיתונאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד