ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בשמים אין וירוסים

הרבי ספד לנגיד: במחשב ראו רק ויז'ניץ

הרבי מויז'ניץ ספד לחסיד הישיש בהיכל הישיבה שבנשיאותו ועמד על היותו חסיד נאמן, אך ורק לויז'ניץ, כפי שצריך להיות על פי השיטה שהנחיל אביו | וגם לוח הזמנים מביקורו של הרבי בניו יורק, שלראשונה יאמר את הסליחות הראשונות בבית המדרש של חסידי בעלזא בבורו פארק

הרבי מויז'ניץ מספיד את ר' שלמה שטיינמץ ז"ל בלוויה בבני ברק
הרבי מויז'ניץ מספיד את ר' שלמה שטיינמץ ז"ל בלוויה בבני ברק

במלאות השלושים להסתלקותו של הנגיד הנודע לבית ויז'ניץ, הרה"ח ר' שלמה שטיינמץ ז"ל, הגיע הרבי מויז'ניץ אל היכל הישיבה הקטנה שבנשיאותו ונשא דברי הספד לזכרו. ל'בחדרי חרדים' הגיעו חלקים מדברות קודשו של הרבי.

"כל חסידי ויז'ניץ ובעיקר אתם בחורי הישיבה הקטנה, ברוך השם בלעה"ר, היתה לי הנאה מרובה, שמעתי ד"שים טובים אודותיכם, הבחורים למדו, נבחנו, מתפללים ובעלי מידות, שבת קוידש וימים טובים ויחד עם זאת שוואנצונים טובים, לא יחסר לכם כלום. אל תתייחסו, תעזבו את הרחוב, הרחוב לא יעזור לכם, יש לנו רחוב משלנו כאן בויז'ניץ".

"כך צריכים להיות, "שואנצונעים טובים", כך נחנך אתכם וכך תגדלו מעלה מעלה אי"ה. ר' שלמה עכשיו כאן ואני אומר לו, תראה הם כולם ילדיך, הוא נפטר ל"ע ללא ילדים, אל תדאג, כל הבחורים וכל האברכים הם ילדיך, אנחנו לא נשכח לעולם, אנחנו נזכור אותך בעז"ה ביארצייט, אני מן הסתם אהיה בשוויץ, אבל כאן יערכו יארצייט ויאמרו קדיש".

הרבי עודכן כי לומדים בישיבה משניות מידי יום לעילוי נשמתו ואמר, "תמשיכו הלאה במשך השנה, אין לו מי שיעשה זאת עבורו, תלמדו לטובת נשמתו שיהיה מליץ יושר עבורכם, הוא יכול להיות מליץ יושר אמיתי כי הוא הגיע לשמים, שאלו אותו איפה ויז'ניץ? איפה האמרי חיים איפה הישועות משה? מה יש לך עם ויז'ניץ? הוא לא הלך לשום מקום אחר".

"בשנים האחרונות הוא התחתן בפעם השנייה עם אשתו שמשפחתה היו חסידי סקווירא, אז היה נוהג לשהות בפסח בסקווירא, אז שאלתי אותו פעם: ר' שלמה איך שם? אז הוא אמר לי: אצל גיסכם הרבי מסקווירא, הכל טוב ויפה, אבל זה לא מגיע לויז'ניץ. זאת למרות שהרבי מסקווירא מאוד מאוד כיבד אותו".

"אבל הוא היה ויז'ניץ. הוא לא התפעל מאף אחד. הוא התגורר בוויליאמסבורג, יש שם הרבה אדמו"רים, אבל הוא היה רק ויז'ניץ, היו רגליו מוליכות אותו רק לויז'ניץ. הסתכלו במחשב (כשהוא הגיע למעלה לשמים אחרי פטירתו) שם במחשב אין וירוסים, ומצאו שהוא היה רק ויז'ניץ. ובכלל האבא הסבא והסבא רבה, יצאו לקראתו ומי ראה אותם יוצאים ולא יצא".

"הוא שם ליד האבא והסבא שהישיבה שלנו נקראת ישועות משה ואנחנו הולכים בדרכיו. שיהיה מליץ יושר עבור כולנו עבורי ועבור כל צוות הישיבה, בחורי החמד, שיבקש עבורכם שתעלו מעלה מעלה בתורה ויר"ש בחסידות ומידות טובות. שתהיו חסידים טובים ושוואנצונים טובים".הרבי סיים את השיחה והחל לשיר עם הבחורים את "אב הרחמים" בלחן הויז'ניצאי לעילוי נשמת הנגיד.

נזכיר, כי לפני כחודש, הרבי קטע את חופשתו בשוויץ והגיח לארץ למשך כ-12 שעות, בכדי לחלוק כבוד אחרון לנגיד ואף נשא דברי הספד נרגשים לפני מיטתו שהוצבה במרכז בית המדרש הגדול שנקרא על שמו בחייו "ויעש שלמה", באופן נדיר ומיוחד, הרבי ליווה את הנגיד למנוחת עולמים עד סתימת הגולל במקום קבורתו בבית החיים ויז'ניץ בבני ברק.

בתוך כך, האדמו"ר מויז'ניץ ינחת ביום חמישי בבוקר בשדה התעופה JFK בניו יורק, לביקור בזק בקרב חסידיו המתגוררים בארה"ב. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי החסידים נקראו שלא להגיע לקבלו בשדה תעופה, האדמו"ר יתפלל תפילת שחרית ביום חמישי בבית המדרש ויז'ניץ במונסי. בשבת ישבות בקרב חסידיו בלייקווד ובמוצאי שבת יאמר את הסליחות הראשונות בשעה 1:00 בלילה בבית המדרש של חסידות בעלזא בשכונת בורו פארק בברוקלין. 

יצוין כי זו הפעם הראשונה בחיי הרבי, שלא יאמר את הסליחות הראשונות בארץ עם חסידיו.

חסידות ויזניץ מרכז סליחות הספד מחשבים וירוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד