י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפיצול בירושלים

הערב: גדולי ישראל יכריעו - לבד או ביחד

הערב יעלו רבני 'דגל התורה' האמונים על הנושא המוניציפלי אל בתי גדולי ישראל מנווטי דרכה של התנועה, בכדי לקבל את הכרעתם בדבר ריצה עצמאית למועצת העיר ירושלים בבחירות שיתקיימו בעוד כחודשיים ימים

הערב: גדולי ישראל יכריעו - לבד או ביחד

לאחר הישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר, יעלו הערב (שלישי) רבני ירושלים לבתי גדולי ישראל בבני ברק, בכדי לקבל את הכרעתם הסופית לגבי התמודדות נפרדת למועצת העיר ירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הגר"ב סולוביצ'יק והגר"ד כהן יגיעו הערב לבתי גדולי ישראל - ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ושר התורה הגר"ח קנייבסקי, הרבנים יציגו בפניהם את הנתונים, במטרה לקבל את אישורם להתמודד בנפרד מ'אגודת ישראל'.

הדבר נעשה במקביל לסקר שנערך בימים אלו בהזמנת 'דגל התורה', בו הם בודקים את יחסי הכוחות בין הסיעות וכן בודקים את סיכויי המועמדים לראשות העיר, כפי ש'בחדרי חרדים' דיווח כי הסקר יתמקד בציבור ה'לא חרדי'.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, נועדו עם רבני התנועה הגר"נ זכובסקי, הגר"י אפרתי ורבני דגל ירושלים, הגר"ב סולובייציק והגר"ד כהן, יחד על נציגי דגל בעיר יצחק פינדרוס, ישראל קלרמן ואליעזר ראוכברגר.

באופן תמוה השתתפו רבני 'דגל' הארצית במפגש וזאת כדי למנוע מהלך חד צדדי של אחד מרבני ירושלים.

לבסוף הוחלט על הליכה עצמאית למועצה, כאשר התנו את הדבר באישור סופי של גדולי ישראל, שצפוי להתקבל כאמור הערב.

בנוסף, ביום ראשון השבוע התקיימה ישיבת הזדהות בעיריית ירושלים, כאשר שני הסיעות הזדהו כרשימות עצמאיות "שסימנה ג", מה שמלמד על הקרב הבא, שיתמקד על האות ג' שתוצג על פתק ההצבעה, הנחשב כמותג.

דגל התורה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד