י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גלידת שטראוס מתחילה מהלך ארוך טווח להפוך את הקרמבו לידידותי יותר לסביבה

מסירה את עטיפות האלומיניום מהקרמבו שבאריזות שמינייה ובכך מצמצמת שימוש במעל 13 טון אלומיניום בשנה מדובר ב-6000 קילומטר מרובע של עטיפות אלומיניום, שאם יחברו אותן לאורכן ניתן יהיה להגיע מירושלים להודו

גלידת שטראוס מתחילה מהלך ארוך טווח  להפוך את הקרמבו לידידותי יותר לסביבה
צילום: יחץ

 

מהלך זה מגלם בתוכו התייעלות בתהליך הייצור
ובכך מאפשר לשמור על מחירן הנוכחי של אריזות השמינייה הביתיות, לעומת עדכון מחירים שחל על אריזות הדיסקאונט.

מיכל תמרי, מנהלת שיווק גלידת שטראוס ביוניליוור: "בספטמבר תחל מכירתו של הקרמבו המוכר והאהוב באותו הטעם ובאותה האיכות, רק ללא עטיפות אלומיניום, בהתאם ליעדי הקיימות של תאגיד יוניליוור העולמי".

קרמבו, הממתק החורפי הלאומי של גלידת שטראוס, מבית יוניליוור, מתעדכן ומתאים עצמו לשנת 2019. טעמו, מרקמו, מראהו ואיכותו של הקרמבו לא יעברו כל שינוי, אך בהתאם ליעדי הקיימות של החברה לצמצום חומרי אריזה, תוסר עטיפת האלומיניום מאריזות השמינייה של הקרמבו.

בכך, כבר בעונת הקרמבו הקרובה שתחל בספטמבר הקרוב, תצמצם החברה שימוש במעל ל- 13 טון עטיפות אלומיניום, שמשמעותם 6000 קילומטר מרובע של אלומיניום, בכל שנה. בישראל פסולת האלומיניום אינה ממוחזרת והיא נטמנת בקרקע.

בשלב זה יוסרו עטיפות האלומיניום מאריזות קרמבו שמינייה בלבד, הבנויות מקופסת פלסטיק קשיחה הניתנת למחזור, המגינה על צורתו של הקרמבו העדין. מהלך זה, מלבד תרומתו לאיכות הסביבה, מגלם בתוכו התייעלות בתהליך יצור הקרמבו באריזות השמינייה הביתיות, ובכך מאפשר לגלידת שטראוס לשמור על מחירן הנוכחי של אריזות פופולאריות אלה, על אף שחיקה דרמטית ברווחיות הייצור בשנים האחרונות, שהובילה לעדכון מחירים באריזות הדיסקאונט (20 ו-32 יחידות). הקרמבו שיימכר באריזות הדיסקאונט ימשיך להיות עטוף בעטיפות המקוריות עד אשר ימצא פתרון טכנולוגי לעניין.

בגלידת שטראוס שואפים לצמצם בעתיד גם את השימוש בפלסטיק באריזות השמינייה, ולכן מתכננת החברה שיתוף פעולה עם גופים מובילים בתחום חדשנות באריזה, בכדי למצוא פתרון לנושא.

מיכל תמרי, מנהלת שיווק גלידת שטראוס ביוניליוור: "בספטמבר תחל מכירתו של הקרמבו המוכר והאהוב באותו הטעם ובאותה האיכות, רק ללא עטיפות אלומיניום, בהתאם ליעדי הקיימות של תאגיד יוניליוור העולמי. טרם החלטתנו על מהלך הסרת עטיפות האלומיניום, ערכנו בדיקות הבטחת איכות רבות לאורך זמן, ווידאנו שטעמו, מרקמו ואורך חיי המדף שלו ימשיכו להישמר בדיוק כפי שהיו".

ב-5 השנים האחרונות הפחיתה יוניליוור ישראל מעל ל- 6500 טון בחומרי אריזה, המהווים 30% הפחתה בחומרי אריזה. החברה מחוייבת להפחתת הפסולת כחלק מיעדי תכנית הקיימות של יוניליוור העולמית, שהתחייבה כי עד שנת 2025 כל אריזות הפלסטיק יהיו ניתנות לשימוש חוזר, מיחזור או הפיכה לקומפוסט, ובכל עת נבחנים אמצעים להפחית את הפסולת בעת הייצור ובאירוז המוצרים.

קרמבו- כדאי לדעת:

  • "עונת הקרמבו" מתחילה בישראל בספטמבר ומסתיימת בינואר, אז יחל ייצור מאסיבי של גלידות לעונת הקיץ הארוכה בישראל.
  • כבר השנה ייחסכו מהסביבה מעל 13 טון עטיפות קרמבו העשויות אלומיניום, השוות ערך ל-6000 קילומטר מרובע של אלומיניום, שאם יחברו אותן לאורכן ניתן יהיה להגיע מירושלים להודו (מרחק של מעל 3800 ק"מ אווירי).
  • הקרמבו התחיל את דרכו כממתק בשנות הצנע, מאחר ויוצר מחומרי גלם זולים. הוא צבר פופולאריות רבה, השתרש בפולקלור הישראלי, אבל הומצא בכלל בדנמרק לפני כ-200 שנה.
  • 85% מהישראליים אוכלים קרמבו במהלך העונה. צרכני הקרמבו ציינו כי הם אוכלים בממוצע כ-14 קרמבואים בעונה!
  • איך אנחנו אוהבים לאכול את הקרמבו שלנו? כ-70% מתחילים מהקרם, 20% מתחילים דווקא מהביסקוויט והיתר מצאו דרך יצירתי לאכול את הקרם והביסקוויט יחד.
  • הצמא האדיר של הישראלים לקרמבו בא לידי ביטוי מדי עונה במפעל הקרמבו של גלידת שטראוס בעכו. בשיא העונה מיוצרים 450 קרמבואים בכל דקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד