י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דרמה בויז'ניץ > בצל סערת "השיטה"

המקורב נטש את הרבי הצעיר והגיע לרבי הגדול

הרב ולצר, איש סודו הקרוב של הרבי הצעיר מויז'ניץ, המסתמן כמי שימונה למזכיר הבא של ה'מועצת' החסידית, נטש את הרבי בעיצומה של סערת "השיטה הקדושה" - וכעת חצה את הקווים והתקבל לשעה ארוכה אצל האח הגדול | הכל על הדרמה שמסעירה את הרוחות בחסידות

הרב ולצר. צילום ארכיון: יהושע פרוכטר
הרב ולצר. צילום ארכיון: יהושע פרוכטר צילום: באדיבות המצלם

הנייעס בחסידות ויז'ניץ: הרב יעקב ולצר, איש אמונו לשעבר של הרבי מויז'ניץ הצעיר, הגיע לקודש פנימה אצל האדמו"ר מויז'ניץ הגדול, בקרית ויז'ניץ שבבני ברק. 

הרב ולצר, שפרש בשבועות האחרונים מחסידות ויז'ניץ של האח הצעיר, התקבל אמש (שני) לשיחה במשך שעה ארוכה אצל הרבי בקרית ויז'ניץ, שם התברך לקראת השנה החדשה.

הביקור נערך בצל הרחש-בחש סביב מינויו של הרב ולצר כמזכיר המועצה האגודאית, במקום הרב מרדכי שטרן, שיוחלף לאחר שנות עשייה מבורכות, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'. עדיין לא ברור האם המינוי ייצא לפועל אך מה שבטוח - שהנושא עומד כעת במרכז הדיונים. 

כזכור, חסידות ויז'ניץ אשר בית מדרשה שוכן ברחוב שלמה המלך בבני ברק, עלתה לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות "השיטה הקדושה", אותה הנחיל הרבי הצעיר כדרכי אביו, הרבי בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל.

בחסידות נרשמו מספר עזיבות מאז החל הרבי את השיטה, כאשר כל חסיד המכונה "באטשי" שעזב את החסידות, בירכו עליו "שהחיינו". כך גם על ולצר, שהיה יועצו ומזכירו של הרבי, נרשמה שמחה בקרב החסידים על העזיבה. 

(ולצר באירוע של חסידות ויז'ניץ)

הרבי מויז'ניץ, שנוסע בכל שנה למלויה שבשוויץ, נסע לשם גם השנה, בצל הסערה הגדולה, ועמו מקורבו ומזכירו האישי הרב יעקב ולצר.

אולם לאחר מספר ימים חזר הרב ולצר לישראל מסיבה שאינה ברורה, ומאז נודע שעזב את החסידות והחל להתפלל בשבת בבית המדרש של חסידות סקולען ברחוב עזרא בבני ברק, שם היה מתפלל בעברו. 

ולצר שימש בעבר כמזכיר המועצה החסידית ומשמש כיום כאחד ממנהלי הסמינר החסידי בבני ברק. לא ברור עדיין היכן יתפלל בימים הנוראים אך מה שבטוח למרכז חסידי ויז'ניץ הוא לא חוזר. 
הרב יעקב ולצר חסידות ויזניץ מרדכי שטרן מזכיר מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד