י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפרשן הבכיר עושה סדר

"אם לפיד יצטרף לנתניהו - זו התאבדות"

הפרשן הפוליטי עמית סגל מ'חברת החדשות' עם השתלשלות העניינים במידה ונתניהו ייבחר שוב • "יכהן תחת כתב אישום ויזדקק לקואליציה חזקה מאי פעם"

"אם לפיד יצטרף לנתניהו - זו התאבדות"
נתניהו ולפיד במליאה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הפרשן הפוליטי עמית סגל ('חברת החדשות') הסביר בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103fm את המניע של ראש הממשלה להתרברב ולומר שמפלגתו תקבל בבחירות הבאות 40 מנדטים: "גם אם נתניהו יקבל 40 מנדטים יש ספק אם הקואליציה תהיה יציבה כפי שהיא היום".

בנימין נתניהו סבור כי בבחירות הקרובות יזכה לפחות ב-40 מנדטים. הפרשן הפוליטי עמית סגל ('חברת החדשות') משוכנע שמדובר בדברי כפירה בעיקר: "כל הקיום הפוליטי של נתניהו נשען על תודעת האנדרדוג של אותם אנשים שהצביעו לו מאז שנת 96 וחשו דחויים. לכן ככל שהמצב יהיה יותר רע עבורם כך מצבו של נתניהו יהיה טוב יותר בבחירות. ההסבר שלי לדברי נתניהו הוא שמדובר בקריאה למתחריו הפוליטיים להתפשר בסוגית חוק הגיוס ולא לרוץ לבחירות שימחזרו את טראומת בחירות 2015 בו הליכוד שתה בקש את הקולות משאר מפלגות הימין. המפלגות בגוש של שנתניהו נמצאות היום במצב של אנורקסיה והם ממש עלולות למות".

על הטענה שהקדמת הבחירות היא לטובתו של נתניהו הסביר: "הדיון הזה קצת מיותר כי מדובר בדחייה של בחירות בכמה חודשים בודדים. מעמד ראש הממשלה בישראל כמו נתניהו נגזר לא במנדטים למפלגה שלו אלא במנדטים שיאפשרו לו להקים ממשלת ימין יציבה. על פי כל הארכות נתניהו עומד לכהן תחת כתב אישום ולכן הוא חייב קואליציה יציבה ושותפים נאמנים. גם אם יקבל 40 מנדטים יש ספק אם הקואליציה תהיה יציבה כפי שהיא היום".

אראל סג"ל הופתע: "חשבתי שאחרי הבחירות האחרונות נתניהו ירצה להקים ממשלת אחדות לאומית. לדבריך אני מבין שנתניהו רוצה רק ממשלת ימין צרה".

"מי שחושב שנתניהו ירצה להקים ממשלה עם לפיד לא מבין שני דברים", עמית הדגיש, "נתניהו לא יכול ללכת עם שותף שיעזוב אותו אחרי עשרה ציוצים בטוויטר ולפיד לא ילך עם נתניהו שיקים ממשלה של 65 מנדטים עם החרדים ועם בנט. אם לפיד יצטרף לנתניהו זו תהיה התאבדות המונית של סיעת 'יש עתיד'".

עריכה: איתמר זיגלמן, 103FM

 

יאיר לפיד עמית סגל בנימין נתניהו בחירות קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד