י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נדחה הערעור

מאסרו של דנקנר הוארך בשנה, הוא שמע על כך מהתקשורת

בית המשפט העליון החליט להחמיר את עונשו של איש העסקים המפורסם, זאת לאחר שהוא והפרקליטות הגישו ערעורים על גזר הדין הקודם - שנתיים מאסר וקנס של מאות אלפי שקלים | מסתבר כי דנקנר עודכן על דחיית ערעורו דרך התקשורת ולא בצורה מסודרת מבית המשפט

מאסרו של דנקנר הוארך בשנה, הוא שמע על כך מהתקשורת
איש העסקים נוחי דנקנר צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון החליט היום (רביעי), להחמיר בעונשו של איש העסקים נוחי דנקנר, משנתיים לשלוש שנים. נוחי דנקנר ששימש אז כבעל השליטה בחברת אי.די.בי חברה לאחזקות בע"מ, ואיתי שטרום שהיה בעלים של קבוצת חברות העוסקות במסחר בניירות ערך, הורשעו בפעילות מסחר תרמיתית אינטנסיבית בהיקף משמעותי במניית אי.די.בי בשלושת ימי מסחר אשר סבבו הנפקה משנית קריטית לחברה.

בית משפט המחוזי בתל אביב גזר בדצמבר 2016 על דנקנר שנתיים מאסר בפועל וקנס בסך 800,000, על שטרום נגזרה שנת מאסר בפועל וקנס של חצי מיליון ש"ח. בנוסף, על חברת אי.די.בי אחזקות נגזר קנס של 250,000 ש"ח ועל החברה של שטרום נגזר קנס בסך 150,000 ש"ח. על פסק דין זה הוגשו ערעורים של המורשעים וגם של הפרקליטות.

הרכב השופטים ניל הנדל, ג'ורג' קרא ודוד מינץ, קיבלו הבוקר את ערעור המדינה ועונש המאסר של דנקנר הוחמר משנתיים לשלוש, עונשו של שטרום הוכפל משנה לשנתיים. יתר רכיבי העונש נותרו כשהיו. אולם החלטת בית המשפט פורסמה בכלי התקשורת, עוד בטרם עודכנו על כך בעלי הדין עצמם.

תחקירנית של רפי רשף מערוץ 10 התקשרה לנוחי דנקנר כדי לקבל את התייחסותו לגזר הדין בערעור, ואמר לה "אני ועורכי הדין שלי לא קיבלנו כלום".

"בשעות הבוקר ארעה תקלה בהעברת פסק-הדין לבעלי הדין בערעורים הפליליים בעניינם של נוחי דנקנר ואיתי שטרום" נמסר מדוברות בתי המשפט בעקבות המקרה. "אנו מצרים על התקלה ועל עוגמת הנפש שנגרמה לצדדים עקב כך, והלקחים יופקו בהתאם" נמסר.

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר בתגובה להחלטה כי "בית המשפט העליון העניק היום חיזוק משמעותי לחשיבות תקינות המסחר ולשמירה על שוק ההון הישראלי, בו מושקעים כספי הציבור כולו. במקרה זה, בעל שליטה בחברת האחזקות הגדולה במשק באותו זמן, ביד אחת פנה והזמין את הציבור להשקיע מאות מיליונים במניות החברה, וביד השנייה, מאחורי הקלעים ובהסתר, חולל מהלך מרמתי שנועד לצייר תמונת מסחר אטרקטיבית למשקיעים. העבירות בהן הורשעו שני הנאשמים הן חמורות ביותר – מניפולציה בהיקף עצום ודיווח תרמיתי אגב הנפקה לציבור".

עוד נמסר, "העבירות בוצעו מתוך משבר אליו נקלעה החברה, וביהמ"ש הבהיר כי דווקא בנסיבות בהן האפשרות לפנות למסלול העברייני נושאת אפקט מפתה, חשיבות ההרתעה מתעצמת. בית המשפט העליון אימץ את עמדת הפרקליטות וקבע כי רף הענישה בעבירות אלו מחייב ענישה מחמירה ומכבידה של שנות מאסר בפועל. ההחלטה היום מבהירה חד משמעית לכל פעילי שוק ההון – בעלי שליטה ומשקיעים – בשוק ההון יש לנקוט ביושר, בשקיפות ובהגינות."

נוחי דנקנר IDB הרצת מניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד