ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"חילול ה' נוראי שאין כדוגמתו"

אגרופים לכל עבר וסטנדרים מתעופפים

לאחר תקופה ארוכה של שקט יחסי: פרצה היום שוב האלימות במלוא עוזה בישיבת הדגל הליטאית - ובעיצומו של חודש אלול | המחזות המביכים מזעזעים את כל מוקירי התורה, כשבתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי' נראים בחורי הישיבה כשהם מתכתשים באלימות ואף משליכים סטנדרים

אגרופים לכל עבר וסטנדרים מתעופפים
העימותים האלימים בפוניבז' צילום: קבוצת המסדרון

בעיצומו של חודש הרחמים והסליחות - מראות קשים נראו היום (רביעי) בהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק, ככל הנראה על רקע מחלוקת סביב מקומות הישיבה המיועדים לימים הנוראים.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראים בחורי הישיבה כשהם מתעמתים זה עם זה, ומשליכים סטנדרים וחפצים שונים האחד על רעהו, בתגרה אלימה המזכירה יותר שוק ופחות מקום קודש מפואר המיוחד לתורה ולתפילה מזה עשורים.

בעקבות המהומות, כוחות משטרה הוזעקו למקום, במטרה להרגיע את הרוחות ולהפריד בין הניצים. בשלב הזה – לא ידוע באופן רשמי על פצועים בזירה. יצוין, כי הישיבה נחשבת לאחת מישיבות הדגל הבולטות ביותר בציבור החרדי.

המראות הבלתי שגרתיים שנצפו היום, וכפי שנראה בתיעוד שמתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים' – מצטרפים למהומות הקשות שהתרחשו בישיבה שנים רבות. זאת כתוצאה ישירה מהמאבק המשפטי רב השנים, סביב הבעלות על מוסדות הישיבה ונכסיה.

מזה זמן רב, נשמר השקט במקום, ונחסך מאתנו לראות מחזות קשים שכאלו. אולם כאמור, היום שוב פרצה סערה במקום - בעיצומו של חודש אלול.

"קשה לראות בחורי ישיבה שעוסקים בכל שעות היממה בלימוד התורה, כשהם מתעמתים ומכים האחד את השני, רק בגלל מקומות של ימים נוראים", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד מתושבי האזור, "פשוט חילול השם נוראי שאין כדוגמתו".

הביזיון בפוניבז חודש אלול חילול ה'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד