י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המרוץ המוניציפלי מבעבע | פרסום ראשון

מפץ? 'אגודה' בוחנת ריצה עם 'הפלג' ו'יחד'

לאחר הכרזת 'דגל התורה' על ריצה נפרדת מ'אגודה' ברשימה לעיריית ירושלים, מאיימים בסיעה החסידית להריץ מועמד עצמאי לראשות העיר בני ברק ולשקול גם ריצה משותפת עם 'הפלג הירושלמי' או 'יחד' של אלי ישי ברשימה לעיריית הבירה

מפץ? 'אגודה' בוחנת ריצה עם 'הפלג' ו'יחד'

פרסום ראשון: לאחר שאמש הכריעו גדולי ישראל כי סיעת 'דגל התורה' בירושלים תתמודד ברשימה נפרדת משיבה וועדת השמונה של 'אגודה' אש ומודיעה כי היא בוחנת אפשרות של חיבורים עם הפלג הירושלמי או עם סיעת 'יחד' בירושלים.

בישיבה שהתכנסה היום (רביעי), דנו חברי וועדת השמונה של 'אגודת ישראל' בפילוג הרשימות בירושלים. בישיבה הועלו אפשרויות של חיבורים עם סיעות נוספות, ואחד הנוכחים אמר כי: "אם הולכים לפילוג בירושלים - אנחנו לא מחויבים לסיכומים בבני ברק".

בישיבה העלו את נושא הסיכומים בין 'דגל' ל'אגודה' בבני ברק, לפיהם המועמד המוסכם לראשות העיר הפעם יהיה איש 'דגל התורה'. אולם לדברי אחד הנוכחים: "אם הם מפרים את הסיכום על הרשימה המאוחדת למועצה - אנחנו יכולים להפר את ההסכם לראשות".

בנוסף אמרו משתתפי הישיבה, כי גם בירושלים ייבחנו אופציות של חיבורים עם סיעות נוספות, כאשר לדברי אחד המשתתפים: "או שאנחנו מאוחדים בכל הארץ או שאנחנו מפולגים - אין באמצע".

בנוסף, במהלך הישיבה תהה סגן השר יעקב ליצמן בפני סגן השר מאיר פרוש על הסיכום שרוקח האחרון בשם סיעת 'שלומי אמונים' עם סיעת 'דגל התורה' בבית שמש, לפיו בפעם הבאה תתמוך 'דגל' במועמד 'שלומי אמונים' לראשות העיר בית שמש.

לטענת ליצמן, המהלך מנוגד לסיכום מהישיבה הקודמת, לפיו הסכמות עם סיעות אחרות אמורות לעלות לשולחן פורום ועדת השמונה. בנוסף, לטענת הנוכחים, תפקיד הראשות אמור להגיע לסיעה הגדולה ולמוקד הכוח הגדול בעיר, שאיננו בהכרח סיעת 'שלומי אמונים'.

מנגד, פרוש השיב כי גם ליצמן עשה הסכם עם אבוטבול ללא אישור וועדת השמונה, מאחר והסיעות התמודדו בנפרד. סגן השר ציין כי גם הסיכום שלו עם 'דגל התורה' נעשה עוד קודם איחוד הסיעות. לצד זאת טען פרוש כי בכל זאת המהלך יבוצע רק לאחר סיכומים ושיחות בתוך 'אגודה'.

'בחדרי חרדים' נודע עוד כי שמונת הבכירים החליטו גם להוציא קריאה ליו"ר 'דגל התורה', משה גפני, לפיה כי פניה של 'אגודת ישראל' לאחדות כללית, כאשר 'אגודה' מזמינה את גפני לשבת ולדון מולה על הנושאים החלוקים בין הסיעות.

אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד