י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
היהודים התגייסו - והאבידה הגיעה

מדהים: כשהפוליטיקאי איבד תפילין בצרפת

הפוליטיקאי גילה לפתע כי התפילין שלו אבדו במהלך ביקורו בצרפת, אולם לאחר הגיעו לישראל הצליח בסופו של דבר לקבל אותן בחזרה - בסדרת התרחשויות מפעימה שכללה התגייסות נדירה של יהודים רבים

מדהים: כשהפוליטיקאי איבד תפילין בצרפת
התפילין של חנן רובין צילום: באדיבות המצלם

חנן רובין, חבר מועצת העיר ירושלים עד לפני שנה, שכח את התפילין שלו ברכב השכור בו נהג בזמן ששהה בצרפת בשבוע שעבר - ואלו חזרו אליו לאחר ששב לארץ, בתום 54 שעות של אינספור טלפונים וניסיונות לדבר עם חברת ההשכרה, בהשתלשלות אירועים ייחודית.

בהגיעו לישראל פרסם רובין פוסט בפייסבוק על שני התיקים ובתוכם התפילין שלו, שנשכחו בתוך רכב בשדה התעופה בליון שבצרפת. חנן מספר כי אדם בשם יונתן מקליין, שאותו הוא לא מכיר, יצר איתו קשר בעקבות הפוסט ואמר לו: "אני אדאג שזה יגיע אליך".

הוא סיפר לחנן שהמתין למעלה משעתיים על הקו עם חברת ההשכרה, בניסיון לאתר את החפצים, והחליט ב-11 בלילה, לנסוע 45 דקות מהבית שלו לשדה התעופה ולקחת את הדברים בעצמו, מבלי בכלל לדעת אם אכן שם, רק כדי שלא יימסרו לאיזה מחסן שכוח אל.

יונתן התווכח איתם ושכנע שייתנו לו את הדברים, ואסף אותם לבית שלו, אליו הגיע רק לפנות בוקר. בחברה לא רצו לתת לו את זה, כשהם טוענים שהוא לא הבעלים.

רובין. צילום: באדיבות המצלם

חנן מספר ל'בחדרי חרדים' כי מה ששכנע אותם בסופו של דבר לתת, היה כאשר "ג'ון אמר להם שיש בתיק משהו יהודי, משהו שהם לא מכירים, הם נתנו לו לגשת לתיק והוא הוציא להם את התפילין. הם הבינו שהוא לא סתם מתחזה ונתנו לו את התיקים".

חברים של חנן בליון חיפשו מישהו שטס לארץ. הם מצאו מישהו שבכלל גר מחוץ לליון, אבל אמר לחנן בטבעיות: "מה הבעיה? אני אאסוף אותם מאיפה שצריך".

"קרוב ל- 50 אנשים שונים יצרו איתי קשר בכל דרך אפשרית והציעו לקחת את הדברים לארץ, למרות כל הטרחה הקשורה בזה - ישראלים וצרפתים כאחד", אומר חנן ל'בחדרי חרדים'.

חנן רובין שכיהן כחבר מועצת העיר בירושלים מטעם סיעת 'התעוררות', הוסיף: "הבנתי מהו סודו של העם היהודי. להיות יהודי זה לגלות ערבות הדדית. בכל מצב. בכל דרך. בכל מקום. זו דרך חיים. זו השליחות".

תפילין התעוררות השבת אבידה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד