י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרמה בניו-יורק

"הונאה חוצפנית": ה-FBI עצר 7 חרדים בחשד לגניבת 14 מיליון ד'

שבעה מתושבי מונסי וקרית יואל, נעצרו היום בחשד להונאה בסכום של 14 מיליון דולר • החשד: השתמשו בכסף שהיה מיועד למשפחות קשות יום, כאשר לטענת החוקרים הכסף מעולם לא הגיע ליעדו • חוקרי האף-בי-איי תקפו את החשודים ואמרו כי מדובר בהונאה שהיא 'חוצפנית' במיוחד

"הונאה חוצפנית": ה-FBI עצר 7 חרדים בחשד לגניבת 14 מיליון ד'
ה-FBI בפשיטה. תמונת אילוסטרציה צילום: צילום מסך

שבעה מתושבי מונסי וקרית יואל, נעצרו היום (רביעי) בחשד להונאה בסכום של 14 מיליון דולר. רשת nbc מדווחת כי אחד העצורים הוא 'רב'.

על פי הדיווח, העצורים מעלו בכספים שקיבלו עבור תכנית מימון טכנולוגיות בבתי הספר. ה- FBI עצר את שבעת החרדים בחשד שלקחו את הכסף - שנועד לעזור לילדים ממשפחות קשות יום - לכיסם.

התובעים אמרו כי החשודים שיקרו וכי הם מכהנים כיועצים עצמאיים, והם מסייעים בהשגת שירותי תקשורת לתלמידים פרטיים חרדים ברחבי מחוז רוקלנד.

לטענת החוקרים, השירותים מעולם לא סופקו והעצורים גנבו הרבה כסף בין השנים 2010-2016.

חוקרי האף-בי-איי תקפו את החשודים ואמרו כי הונאה זו היא 'חוצפנית' במיוחד, משום שהחשודים ביקשו מימון טכנולוגי לבתי ספר חסידיים, שבהם לתלמידים נאסר אינטרנט, מחשבים או כל סוג אחר של טכנולוגיה.

"כתב האישום הזה חשוב לא רק מפני שהרמאים צריכים להיות אחראים על הפשעים שלהם, אלא גם משום שלדור הבא של התלמידים צריך שיהיה גישה לשירותי תקשורת, גישה לאינטרנט וציוד נלווה - ללא קשר לאמצעים שלהם ולמרות העובדה שאנשים כמו הנאשמים מבקשים להכניס לכיסים שלהם על חשבון ילדים ממשפחות קשות יום". כך אמר, אמר פרקליט המדינה, ג'יופרי ברמן.

במקרה אחד, למעלה מ-500,000 דולר של ציוד וידאו ומצלמות הוזמנו עבור מעונות יום לפעוטות בגילאי 2-4 שנים. ה- FBI אמר כי הזמנת הציוד "לא תשרת שום מטרה אמתית לאוכלוסיית הפעוטות".

יש לציין כי ה-FBI מומחה לפרסם סיפורים בומבסטיים נגד חרדים, והרבה מאד פעמים 'ההר הוליד עכבר'. כזכור, בלייקווד נעצרו לפני יותר משנה אברכים באישון ליל בחשד למעילה במיליונים, ועד עכשיו אין שום כתב אישום בנושא.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד