י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יצא צדיק

כשאברהם פריד התפעל ופרגן לילד • צפו

במהלך מופע שהתקיים שלשום למרגלות הר הזיתים, הופיע הזמר אברהם פריד בפורמט מוזר, אך בעל כורחו | עם זאת, מחווה מיוחד תפס את הקהל שהוקסם מאישיותו של גדול הזמר החסידי, עת התעכב במשך דקותיים וחצי על יד ילד בן 12 • צפו בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'

כשאברהם פריד התפעל ופרגן לילד • צפו
אברהם פריד והילד צילום: באדיבות המצלם

קהל רב, אנשים ונשים מכל רחבי הארץ, התאסף בערבו של יום שלישי למרגלות הר הזיתים, למופע שירי סליחות, לקראת הימים הנוראים הקרבים ובאים, זאת בארגונה של מועצת בתי העלמין בירושלים.

גדול הזמר החסידי אברהם פריד הנעים את הערב, אך הפעם באווירה שונה. טרם עלותו לבמה - בישר מנחה המופע הרב הלל הורוביץ, יו"ר מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים, כי פריד התקשר אליו שעות ספורות לפני המופע וסיפר לו בצר לו, כי הוא מתאמן לקראת המופע, מנסה לשיר, אך הוא לא מצליח משום מה להגיע אל הטונים הגבוהים, להם הוא רגיל, בקיצור "הוא צרוד". לדברי הורוביץ, פריד שקל לבטל, אולם לבסוף כשלקח בחשבון גם את עגמת הנפש שתיגרם לקהל מעריציו, הסכים להופיע בתקווה שהקהל יסייע לו בשירה לאורך המופע.

פריד אכן עלה והחל לשיר את 'אוחילה לקל' - לחנו של הרב הלל פלאי, כשאת רוב הקטעים שר הקהל ופריד מעודד בידיו, כך לאורך המופע, השתדל גדול הזמר החסידי, לשיר בטונים נמוכים ואלו בגבוהים הוא נתן למקהלה לתת את הטון ולקהל לזמזם בקול רם.

גם יובל סטופל שניצח על התזמורת, הצטרף מידי פעם בקטעי סולו קצרים. 

במהלך המופע ירד פריד אל הקהל והסתובב בין המושבים. עת שר את 'אדרבה' - לחנו האגדי של יוסי גרין, הוא זיהה ילד שמתאמץ לשיר יחד עם הקהל, פריד העניק לו את המיקרופון לכמה שניות והתפעל מקולו. הוא התעכב במקומו במשך כדקותיים וחצי, בסובלנות ובנחמדות האופיינית לו, התעניין פריד בילד חיים ציפל, בן ה-12 משכונת קטמון, כשהקהל מריע בידיו.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד מאותו רגע, המעיד על אישיותו המיוחדת של אברהם פריד, שלא די שהגיע להופיע למרות שמיתרי קולו לא היה במיטבם, הוא אף התייחס לילד בן 12 שביקש להוכיח את יכולותיו המוזיקליים.

אחד המשתתפים סיפר ל'בחדרי חרדים', "הוקסמתי מהאישיות של אברימ'ל, אני מעריץ גדול שלו. שנים אני שומע את שיריו, אך הפעם האחרונה שהייתי בהופעה שלו, היתה לפני כשני עשורים, כשהשיק את אלבומו 'חזק' בבת ים, אתמול נחשפתי לכך, שמעבר להיותו בעל גוון קול נדיר ואדיר, הוא גם מענטש. מתייחס לכל אדם באשר הוא בכבוד ובפרגון, הלוואי וירבו כמותו בישראל", הוא מסכם.

המופע הסתיים לאחר כשעתיים, כשגם הזמר הישראלי קובי אפללו עלה בין לבין וביצע שלושה משיריו.

אברהם פריד מופע הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד