י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תוסס בעיר הצפונית

ש"ס ו'דגל' "מכרו" את העיר לפלג הירושלמי

מפלגתו של הגאב"ד הגרא"ד אויערבך התמזגה עם ש"ס ו'דגל' - מה שהוביל לסערה גדולה בעיר הצפונית | 'בחדרי חרדים' כל הפרטים 

הגרא"ד אויערבך גאב"ד טבריה. צילום: קובי הר צבי
הגרא"ד אויערבך גאב"ד טבריה. צילום: קובי הר צבי צילום: קובי הר צבי

אם חשבתם שטבריה זה מקום לנפוש בבין הזמנים מסתבר שטעיתם. הקהילה החרדית בעיר מתברר, סוערת בתקופה האחרונה סביב הבחירות הקרובות לרשויות ובקרב חלק נכבד מאברכי הקהילה יש מרמור רב.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הסיבה לכך הוא הסכם שנחתם בשבועות האחרונים, בין מפלגת ש"ס ודגל התורה, שרצות מזה שנים בטבריה כמפלגה אחת, לבין מפלגתו של הגאב"ד הגאון רבי אברהם דב אויערבך, הנחשב לאחד מרבני 'הפלג הירושלמי'.

במסגרת ההסכם, ירוצו ש"ס ודגל התורה המקומיות יחד עם מפלגתו של הרב אויערבך, כאשר נציגו של הרב אויערבך יקבל את המקום השני ברשימה המשותפת. בכך למעשה נדחק הנציג הוותיק של דגל התורה בעיר דוד אוחנה, מן המקום השני אל המקום השלישי ברשימה, מקום שאינו בהכרח מובטח. 

בעיר פורסם אתמול סקר של מכון רפי סמית', ממנו עולה כי הרשימה המשותפת של ש"ס, דגל התורה והרב אויערבך, זוכה ב-2.50 נציגים, כך שמקומו של נציג 'דגל התורה' מתנדנד.
 
בנוסף, במכתב שפרסם הרב אויערבך בתחילת השבוע נאמר במפורש כי הרשימה המשותפת התחייבה לפעול בכל ענייני העיר, אך ורק על פי הנחיותיו של הרב אויערבך. 

מכתב זה גרם בעצם למרמור בקרב האברכים בטבריה, שאינם נמנים על מחנה 'הפלג הירושלמי'. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הם מלינים: "אנחנו לא מבינים כיצד דגל התורה תומכת בעקיפין בביסוס הפלג הירושלמי בטבריה, וכיצד ניתנת הנחיה מפורשת להצביע למפלגה אשר מחויבת רשמית רק להוראות הרב אויערבך הנמנה על הפלג הירושלמי?".

לא ברור האם תצא הבהרה מטעם ש"ס ודגל התורה, שבה יאמר כי הנציגים מחויבים אך ורק לרבותיהם, ולא לרב אויערבך, אך מה שבטוח כי הזירה בטבריה ליד הכנרת חמה מתמיד.

טבריה הרב אברהם דב אויערבך מוניציפלי תסיסה הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד