ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ליברמן מתרכך?

זו הפשרה המסתמנת שתפתור את משבר הגיוס

הממשלה תשלים את ימיה? לפי הפרסום ב'ישראל היום' נמצא הפיתרון למשבר חוק הגיוס ואם הוא יאושר, החרדים יתמכו בו | ח"כ פורר: "איננו יודעים במה מדובר"

זו הפשרה המסתמנת שתפתור את משבר הגיוס

המשבר שהגיע למבוי סתום בעקבות התעקשותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן - בדרך לפיתרון: הסעיף הבעייתי ישונה והחרדים יתמכו בחוק הגיוס.

על פי דיווחו של מיכאל טוכפלד הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום', בתום מרתון דיונים, מסתמנת פשרה דרמטית, שתאפשר למועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לתמוך בחוק - כך שהסעיף הבעייתי בחוק הגיוס ישונה.

מדובר בסעיף פקיעת החוק במקרה ולא יעמדו ביעדים, סעיף שהוביל להתנגדותם החריפה של מועצת גדולי התורה, שקבעו כי באם החוק יעבור הרי שחברי הסיעה יפרשו מהקואליציה.

אלא שכעת נראה, כי בתום מרתון דיונים הצליחו להגיע לפשרה, כך שבמקום לקבוע כי אם לא יעמדו החרדים ביעדי הגיוס יפקע תוקפו של החוק אחרי שש שנים, ייכתב כי הממשלה תהיה רשאית לקבוע בחוק יעדי גיוס מתאימים.

ב'ישראל היום' דווח עוד כי הנוסח טרם נקבע סופית, אולם העיקרון שלפיו החוק לא יפקע, יוצג בפני מתנגדי החוק וההערכה היא שהם ישנו את דעתם ויסכימו לתמוך בו תוך שינוי הסעיף הבעייתי.

נציין כי לאורך התקופה של הגשת החוק אמר שר הביטחון בכמה הזדמנויות כי לא ייתן לשנות את החוק, בעיקר את הסעיף המדובר שהוא מהות החוק - אך בקואליציה מעריכים שכאשר המשבר גורם לפירוק הקואליציה ליברמן שכל כך נהנה ממנעמי תפקידו הרם, יתרכך בעמדותיו והעיקר שישלים קדנציה מלאה במשרד לו ייחל שנים רבות, כי מי יודע אם תשוב האופציה שימונה לשר ביטחון.

עם זאת, ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' מבהיר לאור הפרסום ב'ישראל היום': "לא קיבלנו שום פניה, לא דיברו איתנו ואיננו יודעים במה מדובר".

 

חוק הגיוס מועצת גדולי התורה אביגדור ליברמן ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד