י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
העונש יוכבד

מכוון לפלג? תקיפת סוס כתקיפת שוטר

חוק חדש שצפוי להגיש השר ארדן, יקבע כי בעלי חיים בשירות המשטרה הם כמו שוטרים בתפקיד והעונש על פגיעה בהם יוכבד

מכוון לפלג? תקיפת סוס כתקיפת שוטר
סוס בשירות המשטרה צילום: קורינה קרן/ פלאש 90

השר לביטחון פנים גלעד ארדן צפוי להגיש בקרוב, הצעת חוק הקובעת כי פגיעה בבעלי חיים הנמצאים בשירות הביטחון תעמיד את הפוגע בסכנת מאסר של עד 4 שנים, כך פורסם הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

על פי הפרסום, תקיפת בעל החיים צפויה להיחשב לתקיפת שוטר בתפקיד. החקיקה נולדה בעקבות קריאות ופניות של ארגוני בעלי החיים שקראו למשטרה להוציא את הסוסים והכלבים שמסייעים לה משירות בשל הפגיעה בהם.

בעלי החיים בשירות נפגעים בשלל סיטואציות, כך למשל סוחרי סמים ומבריחי סמים לתוך גבולות בתי הסוהר מנסים להרעיל כלבים ששומרים על המתחם ובהפגנות אלימות נפגעים דווקא הסוסים שעומדים בקו הראשון מאבנים ומאלות.

במכתב ששלח לשר החקלאות, אורי אריאל, מסביר השר ארדן את הניסיון לחוקק את החוק: "בעלי חיים שבשירות המדינה מסייעים לגופים השונים בביצוע המשימות המוטלות עליהם. כיום אין בחוק התייחסות מיוחדת לפגיעה החמורה בבעלי החיים בשירות המדינה, על אף שזו נדרשת וחיונית".

את הכתבה בידיעות ליוו תמונות של השר ארדן ותמונה של מפגין חרדי, המשתייך לפלג הירושלמי, כשהוא תוקף סוס משטרתי במהלך הפגנה. יתכן כי בחירת תמונה דווקא של מפגין חרדי תוקף סוס מרמזת כי כוונת החוק היא בין השאר נגד מפגיני הפלג.

סוסים משטרה גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד