י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החסיד יצא נפעם

רוח הקודש: הרבי הורה לכתוב קוויטל חדש

אחרי שעות שהמתין בין מאות החסידים, כדי להיכנס אל הרבי לברך ולהתברך לקראת השנה הבעל"ט, סוף סוף הגיע תורו, תוך שניות, הורה לו הרבי לסור בחזרה אל הגבאי בחוץ שיכתוב את הקוויטל מחדש | למה מדוע? 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המפעים בפרסום ראשון

הגבאי בצאנז אמש בכתיבת הקויטלא'ך. צילום: משה גולדשטיין
הגבאי בצאנז אמש בכתיבת הקויטלא'ך. צילום: משה גולדשטיין צילום: משה גולדשטיין

האדמו"ר מצאנז סיים אמש (רביעי) את המסע שהוא עורך מידי לילה בחודש אלול מזה 17 שנה, בקבלת קהל חסידיו בריכוזי החסידים ברחבי הארץ.

אמש, קיבל הרבי את קהל חסידיו בקרית צאנז בירושלים, כשהשנה הגיע לראשונה כבר בשעות לפנה"צ, לרגל מעמד חלאקה לנינו המתגורר בירושלים, שהתקיים בהיכל ת"ת 'דרכי אבות' של צאנז בירושלים.

לאחר המעמד, קיבל הרבי קהל לעצה ולברכה לקראת לרגל ימי הרחמים והסליחות במשך כשעתיים. וכן אחה"צ מהשעה 17:00 המשיך בקבלת הקהל עד חצות ליל, כאשר מאות חסידיו המתגוררים בבירה, נכנסו בזה אחר זה עם פיתקה "קוויטל", בו כללו את בקשותיהם ברוחניות ובגשמיות.

אחד החסידים ששהה במקום בשעת הקבלת קהל, סיפר לכתב 'בחדרי חרדים' סיפור מפעים, שהיה עד לו מכלי ראשון: נכנס אחד מחסידי צאנז בירושלים אל הרבי עם קוויטל, יחד עם בניו. הרבי קורא את הקוויטל, וקורא שוב. ואז פונה לאחד הילדים ושואל לשמו. הילד עונה: שמי יהושע.. הרבי שואל אותו, יש לך עוד שם? הילד: כן. הרבי ממשיך לשאול בתמיהה קוראים לך יהושע אלטר כמו שכתוב בקוויטל? הילד עונה, לא! קוראים לי יהושע יעקב...

"צא חזרה לגבאי" ציווה הרבי לאב, ההמום ובקש ממנו שיכתוב קוויטל חדש עם השמות הנכונים וחזור אלי... האב יצא חיוור מהסיפור הפלאי שראה מול עיניו ויותר מכך סיפר בהמשך לחסידים בחוץ, זה לראשונה אני מביא איתי את הילד הזה והרבי לכאורה לא הכירו כלל וכאן הרבי קורא קוויטל ושם לב שהשם של הילד אינו כתוב נכון.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך קבלת הקהל, הגיעו לברך ולהתברך בברכת השנים, האדמורי"ם מגור ובעלזא וכן נציגי יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש והמועמד לראשות העיר ירושלים יוסי דייטש. את היום הארוך חתם הרבי בתפילת מעריב מול שריד בית מקדשנו כותל המערבי.

קויטל חסידות צאנז קבלת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד