י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתעלמים מצרכי הציבור?

רפורמה תמנע מהחרדים גישה להטענת רב-קו

רפורמה מקיפה שהשיק משרד התחבורה במערך התחבורה הציבורית, נועדה להקל על הנהגים והנוסעים ולקצר את זמני הנסיעות. עם זאת, מתברר כי המהלך לא הותאם לצרכי הציבור החרדי, שעבורו מעתה יהיה דווקא קשה יותר להשתמש בקווי התח"צ. מעקב 'בחדרי חרדים' 

רפורמה תמנע מהחרדים גישה להטענת רב-קו
אוטובוס אגד בירושלים, אילוסטרציה צילום: מארק נוימן, לעמ

החל מהימים האחרונים נכנסה לתוקף רפורמה בטעינת הרב קו, שלפיה הטענת נסיעות תבוצע קודם העליה לאוטובוס. המטרה היא להקל על הנוסעים, אך בפועל הדבר מקשה על הנוסעים החרדים עד לרמת סבל של ממש.

על פי הרפורמה, שיצאה אל הפועל ביום שישי החולף, נהגי האוטובוסים יפסיקו להטעין נסיעות בכרטיס הרב-קו החכם, במטרה להקל על הנוסעים, שלא יאלצו להמתין בתור אל הנהג, כך שהנסיעה תהיה מהירה ונוחה יותר.

במשרד התחבורה הציגו נתונים שמהם עולה כי יותר מ-95% מהנוסעים מטעינים כיום את הרב קו לפני העלייה לאוטובוס - דבר המצביע לדבריהם על הצלחתה של הרפורמה.

"עוד עולה כי מדי יום מבוצעות כחמשת אלפים הטענות של כרטיסי רב קו בנקודות הטענה ברחבי העיר. מחציתן מבוצעות באמצעות באשראי והשאר במזומן", מסרו ממשרד התחבורה.

אולם הרפורמה, שאמורה להטיב עם כלל האוכלוסיות, נפגמה דווקא בשכונות החרדיות ובציבור החרדי, כאשר נגישות הטענת הכרטיס החכם אינה זמינה כלל לנוסע החרדי.

מלבד העבודה שחלק ניכר מהאוכלוסיה החרדית מורכב מנוסעים צעירים שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, הרי שברשות רוב החרדים אין מכשיר טלפון חכם המאפשר להם להטעין את הנסיעה טרם העלייה לאוטובוס.

לצורך כך הנפיק משרד התחבורה עמדות הטענה בקיוסקים ובמוקדים ברחבי העיר, אך הדבר עדיין מסובך מאחר ורבים מהנוסעים יוצאים בשעות הבוקר המוקדמות לישיבה או לעבודה, ואין באפשרותם להטעין את הנסיעות בחניות שסגורות בשעה המוקדמת או המאוחרת.

מלבד זאת, תופעה נוספת המוכרת בציבור החרדי היא נסיעה זמן לא רב לפני שבת וחזרה רגלית במהלך השבת, כאשר נסיעה שכזו לא מאפשרת נשיאה של הכרטיס החכם. עד היום היו מטעינים אותם נוסעים נסיעה בודדת, מה כעת לא נמצא על הפרק בשל הרפורמה.

זאת, לאחר שבמשרד התחבורה הודיעו כי: "לאור הצלחת הרפורמה, הוחלט במשרד התחבורה להפסיק את מכירת כרטיסי הנייר על ידי נהגים" והחל מיום שישי, נהגי האוטובוס הפסיקו להטעין מנויי "חופשי יומי" ונסיעה בודדת על גבי כרטיסי "רב קו".

"עם זאת, תימשך מכירת כרטיסי נייר לאזרחים ותיקים ולמלווים לעיוורים. נהגי האוטובוס ימשיכו למכור כרטיסי רב-קו אנונימיים מוטענים בנסיעה בודדת, עבור נוסעים שלא תיקפו את כרטיס הרב קו לפני הנסיעה", אמרו במשרד.

'בחדרי חרדים' פנה למשרד התחבורה בבקשת תגובה, אולם זו טרם התקבלה נכון לשעה זו ותפורסם על ידינו מיד כאשר תתקבל - ובמלואה.

תחבורה ציבורית רב קו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד