י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מעשה פזיז של ראש הממשלה"

פרסום ראשון • עתירה שלישית נגד הכותל הרפורמי: "פגם מהותי"

לאחר שבראשית השבוע דווח כי וועדת התכנון בעיריית י-ם, אישרה את שיפוץ הכותל הרפורמי, הוגשה עתירה שלישית, בדרישה לעכב את יישומה: "פגם אי שמיעת עמדת הרבנים הראשיים באשר לנעשה בכותל המערבי הוא פגם מהותי השולל את תוקף החלטת הוועדה", נכתב 

פרסום ראשון • עתירה שלישית נגד הכותל הרפורמי: "פגם מהותי"
הכותל הרפורמי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר שבראשית השבוע דווח על אישור התוכנית לשיפוץ הכותל הרפורמי 'עזרת ישראל' בדרך עקיפה, כדי לא להגיע לוועדת התכנון המקומית ולהתנגש ברוב החרדי - עמותת 'בצדק' עתרה לבג"ץ בדרישה לעכב את השיפוץ.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מדובר בעתירה שהוגשה בימים אלו על ידי העמותה, שבסיס טענותיה הוא, שהשר דוד אזולאי והרבנים הראשים לא הוזמנו להשמיע את דעתם קודם אישור הוועדה את השיפוץ.

בעתירה נכתב בין הייתר כי, "פגם אי שמיעת עמדת הרבנים הראשיים באשר לנעשה בכותל המערבי הוא פגם מהותי", דבר שלטענתם "שולל את תוקף החלטת הוועדה".

עורכי הדין מציינים שהרבנים הראשיים לישראל הם 'נציגי הדת הנוגעת בדבר', כראיה הם מציגים בפני בית המשפט את סעיף 2 לחוק השמירה על המקומות הקדושים הקובע כי; "בכל הנוגע למקומות הקדושים ליהודים, ובכללם הכותל המערבי, דבר הנגזר מהיותם הסמכות ההלכתית העליונה הם הראשיים לישראל".

בעניין אי השתתפותו של השר לשירותי דת דוד אזולאי שלטענתם לא הוזמן בכוונה תחילה כותבים העותרים כי, "תפקידו של השר לשירותי דת הוא, בין היתר, להביא בפני הרשויות את עמדת ההלכה והרבנים הראשיים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בג"ץ העניק לממשלה, לראש הממשלה, לשר האנרגיה יובל שטייניץ, לרבנים הראשיים ולמשרד שירותי דת להשיב על העתירה עד אמש (חמישי) ולא ברור אם הם השיבו.

נציין עוד, כי מאז פרסום לא נשמעה ולו מילה מחברי הכנסת החדרים וחברי מועצת העיר ירושלים, שמהנדס העירייה עקף את סמכותם.

עו"ד אלדד רבינוביץ אומר בשיחה עם 'בחרדי חרדים': "הרחבה הדרומית נבנתה בניגוד לחוק וההיתר שהופק לאזור זה אינו חוקי גם כן". לדבריו, "לאחר שהוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה לאכיפה פלילית כנגד המעורבים בהקמת הרחבה, נעשו מספר נסיונות כושלים להכשירה".

לדבריו, "העתירה האחרונה הוגשה כנגד מעשה פזיז של ראש הממשלה והשר שטייניץ בניסיון לאפשר שינוי פיסי של הרחבה בהסתר והיחבא ובניגוד לחוק. אנו מקווים כי מעתה תפעל הממשלה בשיקול דעת ובהתאם לדין".

מתווה הכותל בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד