י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שיא חדש במשבר 'דגל' - 'שלומי אמונים'

גפני משגר איום חריף: "הפרת ההסכם, תגרום לפרצת כל המסגרות"

הקרב המוניציפלי: לאחר מכתבו החריף של סגן השר פרוש לעמיתו ח"כ גפני, שבו הוא הבהיר כי בנו ישראל פרוש יתמודד לראשות העיר אלעד, גפני משגר היום מכתב תגובה חריף • מאשים: "הצלחתם לזרוע בוקה ומבלוקה ומחלוקת קשה מנשוא. אין לכם זכות להתערב" • המכתב המלא

גפני משגר איום חריף: "הפרת ההסכם, תגרום לפרצת כל המסגרות"
משה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש90

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני שיגר היום (שישי) מכתב תגובה לסגן השר מאיר פרוש, ובו הוא חושף את ההסכם שנחתם בין הצדדים בשנת תשע"ד. גפני טוען כי זכותה של 'דגל התורה' להחליט על זהות המועמד לראשות העיר אלעד, וכי אין ל'שלומי אמונים' זכות להתערב, כך על פי ההסכם לטענתו. 

"הפרת ההסכם על ידיכם, תגרום לפרצת כל המסגרות שנבנו בדי עמל ביהדות החרדית, ותגרום לכך כי איש לא יאמין לרעהו ח"ו אף בהסכמים חתומים", כתב גפני בנימה של איום.

את מכתבו לפרוש פתח גפני: "על פי ההסכם שנחתם ב-ו' תשרי תשע"ד נקבע כי: "סיעת דגל התורה תתמוך ותפעל בכל יכולתה לבחירתו של ישראל פרוש לראשות עיריית אלעד" וכך אכן נעשה".

גפני המשיך, "בהמשך ההסכם: 'בבחירות המוניציפאליות בשנת תשע"ט תתמוך סיעת שלומי אמונים במועמד של דגל התורה לראשות העיר ותפעל בכל יכולתה לבחירתו', הפרתם את ההסכם הזה, וכך אמרנו לכם בפגישתנו הראשונות שהיו לאחרונה. פעלתם בכל יכולתכם בקרב רבני ועסקני דגל התורה למנוע בחירת מועמד של דגל התורה והצלחתם לזרוע בוקה ומבלוקה ומחלוקת קשה מנשוא, עשיתם זאת אף בשעה שהיה מדובר שאיש מטעמנו יתמודד לראשות העיר בית שמש".

גפני מפרט את ההסכמים בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' וטוען כי אין כל קשר ביניהם: "נחתמו בינינו טרם הבחירות המוניציפאליות בשנת תשע"ד מספר הסכמים, אחד כללי, השני אלעד, השלישי בית שמש והרביעי ביתר, חפשנו ולא מצאנו כל קשר אפי' לא ברמז בין הסכם בישוב אחד למשנהו, אין מילה אחת ואף לא רמז להסכם באלעד להסכם בבית שמש שגם לגביו הודענו שנכבד אותו ככתבו וכלשונו ואתם מנסים חודשים ארוכים לקשור מין בשאינו מינו כאמור אף ללא עילה בישוב השני, כלומר אתם מפירים את ההסכם הברור באלעד להסכם שאנו נכבד כאמור בבית שמש, מצ"ב ההסכם, עד לרגע זה אין הפרה בהסכם בבית שמש".

לדבריו של גפני, "זכותה של דגל התורה להחליט על מועמד מטעמה לראשות העיר אלעד או לתמוך במועמד אחר וזה יוחלט בימים אלו, אין לכם עפ"י ההסכם זכות להתערב בכך ובוודאי לא את אשר אתם עושים כאמור".

למרות הסגנון החריף, גפני מבהיר כי "אין בדברינו אלו לגרוע או לפגוע ח"ו בתפקודו של בינך הרב ישראל פרוש כראש עיר, אולם אין בהסכם כל אמירה באם ראש העיר המכהן מטעמכם יצליח לא יתבצעו החילופין האמורים ואין כל אמירה כי דגל התורה לא תצליח להעמיד מועמד מוכשר מטעמה לטובת התושבים וכו'".

כאמור, לבסוף כתב גפני לפרוש כי "הפרת ההסכם על ידכם תגרום לפריצת כל המסגרות שנבנו בדי עמל ביהדות החרדית ותגרום לכך כי איש לא יאמין לרעהו ח"ו אף בהסכמים חתומים".

פרוש הגיב למכתב של גפני בציניות: "בערב שבת אחה"צ סדר היום מוקדש לדברים הקשורים לקבלת שבת. ביום ראשון הרב גפני יקבל תשובה".

מכתבו של יו"ר 'דגל התורה' גפני בא בתגובה להודעתו של סגן השר פרוש, שהודיע אמש כי לאחר שהוא קיים בירור הלכתי פנימי עם מורי הוראה, הוחלט כי בנו ישראל פרוש יתמודד שוב לראשות העיר אלעד.

במכתב שהתפרסם לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים' - כתב פרוש לגפני: "לאחר דין ודברים בינינו בכתובים ובעל פה במהלך החצי שנה האחרונה בנוגע להסכם שנחתם בינינו בחודש תשרי תשע"ד, ועל כך שלדעתנו –לאחר ששובש ההסכם בבית שמש- אנחנו רשאים להתמודד לקדנציה נוספת לראשות העיר אלעד", הבהיר.

פרוש גלל את השתלשלות הדברים וכתב כי "בחודשים האחרונים ניסינו להגיע להבנות ולסיכומים בדבר המשך כהונתו של ר' ישראל פרוש לראשות העיר אלעד בהסכמה לקדנציה הבאה, הדברים לובנו ואף הגיע לטיוטות וסיכומים בין הצדדים בהכוונת הגאון הרב סילמן שליט"א, אך לצערנו ברגע האחרון נעצר התהליך".

סגן השר האשים כי "אין ספק שמהלך מסוג –לו היה מתקיים- היה מאפשר המשך של שקט ושלווה בעיר ומונע פילוגים ומחלוקות רח"ל".

לדבריו, "לצערנו עד לרגע זה לא נעניתם להצעתנו!!! לאור זאת הנני להודיעך שלאחר בירור הלכתי פנימי שערכנו עם מורי הוראה, הרי שאנחנו רשאים להתמודד לראשות העיר אלעד בבחירות הקרובות ונציגנו יהיה ר' ישראל פרוש".

פרוש הזמין בשנית את חה"כ לבירור הלכתי בבית דין או בבוררות, "ככל ויש לכם טענות על המהלך, אנחנו חוזרים ומבהירים בפעם המי יודע כמה!! שנתייצב במיידי לכל הרכב של בית דין מוסכם או דיון בפני בוררות וזבל"א".

פרוש סיים את מכתבו כשכתב: "חשוב לנו להזכיר שקיום הסכמים הינו תנאי חשוב ויסודי בהתנהלותנו, וכמובן ננהג כך גם במקרה הנוכחי אם יתברר אחרת מהנ"ל, בבוררות בינינו".

גם מכתב זה של פרוש הגיע לאחר חלופת מכתבים חריפים בינו לגפני, סביב סוגיית ראשות העיר אלעד. במכתבו הקודם ביקש פרוש ללכת לבוררות, זאת לאחר נסיגת 'דגל התורה' מההסכם החדש שהתגבש על ידי ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן - וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'. מנגד, גפני טען כי הבורר המוסכם מבחינתו הוא הדיין הרב יהודה סילמן - שמונה על ידי 'דגל התורה'.

 

משה גפני מאיר פרוש אלעד שלומי אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד