י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
איש התקשורת החרדי מסביר:

מדוע לא אסע השנה להתפלל בציון באומן?

איש התקשורת דוד חכם מסביר מדוע השנה לא ייסע לאומן • "האווירה שם במקום השתנתה מאוד, רבים מהוותיקים שהיו נוסעים לשם במשך שנים ארוכות אומרים היום שאינה דומה אומן של עכשיו למה שהיה שם פעם" • הטור המלא

מדוע לא אסע השנה להתפלל בציון באומן?
ויקטור מזוז

בכל שנה נוסעים עשרות אלפים להשתטח על ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן. בכל שנה מתעורר הדיון האם זה נכון לטוס לשם. אני כרגע לא מכניס את עצמי לוויכוח בן גדולי ישראל לגבי הנסיעה לשם.

במשך 13 שנה נסעתי לשם. נסעתי לשם בכל שנה להתפלל יחד עם ההמונים שהיו נוסעים. אבל כבר שנתיים שאני לא נוסע, אני לא נוסע לשם - לא כי חלילה האמונה שלי בהבטחה של רבינו נחמן ירדה - אני לא נוסע כי הכל שם השתנה.

אנשים נוסעים לשם היום יותר בגלל האווירה השמחה שיש שם, הנסיעה לאומן אינה דומה במאומה לנסיעה אחרת שאדם טס לחו"ל. המחירים היקרים של הטיסות, חרף ההבטחה של איתן כבל להילחם בתיאום המחירים בין חברות התעופה.

חוסר הנוחות של הלינה והאוכל (למרות שבשנים האחרונות יש שיפור משמעותי), הסבל בעיכובים בטיסות שלפעמים נמשך יותר מעשר שעות 'דיליי' - הכל ביחד מתגמד ליד ההרגשה העילאית של אלו הנוסעים ובאמת רוצים להיות צמודים כמעט עשרים וארבע שעות לציונו של הצדיק.

האווירה שם במקום השתנתה מאוד, רבים מהוותיקים שהיו נוסעים לשם במשך שנים ארוכות אומרים היום שאינה דומה אומן של עכשיו למה שהיה שם פעם. הקהל התחלף כמעט לחלוטין, האווירה השתנתה ממילא.

אינני מתכוון חלילה להקניט או משהו בדומה את אותם אלו הנוסעים לשם בכל זאת. אני לא נוסע משום שאני חושב שמה שהיה נכון לאז נכון להיום. אמר לי פעם מרן הראשל"צ הרב מרדכי זצוק"ל שכאן בארץ יש לנו את רשב"י.

אפשרי גם לנו להתחבר עם אמירת העשרה מזמורי תהילים (תיקון הכללי) בעת חצות היום בערב ראש השנה, ערוצי הרדיו החרדים בדרך כלל מעבירים שידור ישיר מהציון.

אפשר להישאר כאן בארץ ולהתעלות ברוחניות לא פחות. זה עדיף מלעזוב את המשפחה ולטוס לשם לאווירה שאינה דומה בכלל למה שהיה שם בעבר.

ועדיין, ישנם כאלו שזה מחזק אותם ברוחניות - אותם אלו שיטוסו לשם בלי צורך בכלל להתייחס למלעיזים. מי שזה מחזק אותו באמונה, מחזק אותו ברוחניות - צריך לטוס לשם.

אני כבר אינני מרגיש כך לצערי, מעדיף לטוס לשם בתאריכים אחרים בשנה לקריאת התיקון הכללי בציונו של רבי נחמן. אלו הנוסעים ואלו שהפסיקו לטוס לשם נוהגים נכון, והעיקר הוא שיתקבלו התפילות. תכלה שנה וקללותיה.

ברסלב רבי נחמן אומן דוד חכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד