ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
על רקע מלחמות הליטאים

דעה | אל תזלזלו בכוח של 'הפלג הירושלמי'

על רקע מלחמות הבתים הליטאים ומאבק 'שלומי אמונים' - 'דגל התורה' - 'הפלג הירושלמי' הפך לכוח שעשוי להיות משפיע בבחירות המוניציפליות • טורו של חיים ויספיש

דעה | אל תזלזלו בכוח של 'הפלג הירושלמי'
כנס בחירות של הפלג צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שורה של סיטואציות פוליטיות שנוצרו לקראת הבחירות לרשויות – מזניקות את מניותיו של 'הפלג הירושלמי' וכוחו להשפיע על סדר היום של מערכת הבחירות החרדית.

זה נובע בעיקר ממירוץ צמוד של מועמדים לראשות העיר בכמה מקומות, וכן ממלחמות העולם בין אגו"י ודגל התורה ובתוככי צמרת דגל התורה עצמה.

תהליכים שונים שמתבשלים עשויים לסדוק את הרגשת הביטחון העצמי של יהדות התורה על כל חלקיה (שניים, או שלושה או ארבעה...) כאילו בכל מקרה השלל בידי המיינסטרים ורק נותר לדון כיצד להתחלק בו.

תקדים ליאון-ברקת בו התגלה כי המהלך הנועז של מטה חיים אפשטיין גרם לסיעתו לקבל פי כמה מכוחה האמיתי במועצה, לימד את השועלים הותיקים פרק באסטרטגיה פוליטית ובעיקר – שלא לזלזל בכוחו של היריב.

האם הסיפור יחזור על עצמו?

בבית שמש נראה שהולך להיות מירוץ צמוד בין אבוטבול ובלוך. כאן נכנס 'הפלג הירושלמי' ואומר: אנחנו נריץ נציג עצמאי ונראה מה יהיה. אם אבוטבול יפול – זו בעיה שלו. הרי אין לו פנאי לשבת איתנו. כאשר אבוטבול יעשה חושבים הוא יתחיל להבין שכל מאות השעות שהקדיש לאנשי דגל ואגו"י הופכות לחסרות משמעות באם יתעלם לחלוטין מהאינטרסים של העצניקים.

גם באלעד שם מסתמנת מלחמת עולם בין פרוש ובין מועמד דגל-ש"ס, יכולים העצניקים המקומיים להפוך את עצמם ללשון המאזניים.

ועוד לא דיברנו על מה שצפוי בירושלים. בדגל וש"ס מתקשים לשכוח את הטעם הצורב של הכישלון מההימור הזחוח על משה ליאון ומפחדים שאפשטיין וחבריו מבשלים להם אמבוש פעם נוספת.

אפילו בבני ברק הולך להיות מענין. במידה ו'עץ' יציבו מועמד לראשות, הוא אמנם נראה כחסר סיכוי לנצח, אבל בוודאי ינגוס בכוחו של אברהם רובינשטיין ויגרום לו למכה תדמיתית בתחילת דרכו לפיסגה.

כל מיני גורמים שרוצים לראות את רובינשטיין נופל – מחוגים חסידיים ועד היריבים מבית ומגבעת הישיבה – יעשו בקלפי פתק "רק לא רובינשטיין". בכך הוא יהפוך לראש העיר החרדי הראשון שלא נבחר בקונצנזוס של מאה אחוז, מה שזכו כל קודמיו, מרדכי קרליץ, יעקב אשר וחנוך זייברט.

זה עוד לא הסוף. בסיטואציה של הסלמה בלתי נשלטת בין שלומי אמונים לדגל, עם כל מצת שיבעיר את אלעד או במקרה של הפניית עורף של גפני ליוסי דייטש בירושלים, ינקמו אנשי 'שלומי אמונים' בהצבעת מחאה אנטי דגל בבני ברק, והדבר עלול לערער את כסאו של רובינשטיין.

בקיצר, מי שזילזל בכחו של 'הפלג הירושלמי', יכול לצפות כי ישמע את זמזומו מסביב לאוזניו בכמה מוקדים. בימים האלה אין מלך בישראל ואיש הישר בעיניו יעשה, בוודאי אלה שלא מחוייבים למיינסטרים ולא סופרים את כותרות היומונים המפלגתיים.

הפלג הירושלמי ירושלים בחירות מוניצפליות חיים אפשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד