ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נחשף אחרי 4 חודשים

ביקור חשאי: פוטין התעקש והרב טס לאיראן

למרות סירובה של איראן, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין המתחזק קשרים טובים וידידותיים עם רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, התעקש שייסע לאיראן כחלק ממשלחת ששיגר לשם לפני כמה חודשים | דבר ביקורו במדינת האויב, נחשף רק ביממה האחרונה

ביקור חשאי: פוטין התעקש והרב טס לאיראן
הקרמלין

רבה הראשי של רוסיה הגאון הרב בערל לאזאר, ערך לאחרונה ביקור דיפלומטי באיראן. כלי תקשורת ערביים מדווחים כי הרב היה חלק ממשלחת סודית, ששיגר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הרב לזר הגיע עם משלחת של פוליטיקאים כדי לחזק את הקשר הרוסי - איראני, האיראנים לא רצו שהרב יגיע, אך פוטין התעקש ואמר כי הרב חייב להיות חלק מהמשלחת.

הרב לאזאר ביקר במוסדות יהודיים, הוא נפגש עם תלמידים ומורים בבתי ספר, אך לא התערב בשיחות עם האיראנים בדברים שקשורים לפוליטיקה, הרב ניסה לעזור לקהילה היהודית בכל הנוגע ליהדות נטו.

הרב לאזאר, היה חלק ממשלחת של ראש הבית התחתון ברוסיה ויאצ'סלב וולודין, שהגיעו לביקור בן 24 שעות בראש משלחת רוסית גדולה.

איתמר אייכנר מאתר Ynet, מדווח כי הביקור נערך ב-9 באפריל, מיד לאחר חג הפסח. הרב לאזאר טס לאיראן עם אחד מעוזריו והשניים דאגו להביא עימם אוכל כשר לטיסה.

באופן קצת תמוה (או שלא). מדווחים הערבים, כי תפקידו של הרב לאזאר, אחד הדמויות המשפיעות ביותר ברוסיה וקרוב מאוד לפוטין, קשור ככל הנראה למאמציה של ישראל למנוע מאיראן לבסס את עצמה צבאית בסוריה, בייחוד לאחר ההסכמה האחרונה להרחיב את שיתוף הפעולה הצבאי בין דמשק טהראן. זהו דיווח שכנראה נלקח מהדמיון הערבי הפורה.

ולדימיר פוטין נשיא רוסיה איראן הרב בערל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד