י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סליחה מאוחרת

אחרי יובל שנים: בית הספר התנצל על פגיעות המורה

כשהמורה הפוגע כבר בן 84 ומבלה את שארית חייו במושב זקנים, נזכר בית הספר בו לימד ופגע בתלמידים, להתנצל על המעשים שבוצעו בשנות השבעים

אחרי יובל שנים: בית הספר התנצל על פגיעות המורה
אילוסטרציה צילום: pixabay

צוות חינוכי לשעבר של בית ספר היהודי 'רמז' במנהטן, התנצל על כך שלא פעל כראוי בנוגע לתלונות שקיבל בשנות השבעים אודות אחד המורים אשר פגע בתלמידים.

המורה סטנלי רוזנפלד שריצה עונש מאסר של 18 חודשים לאחר שהורשע בפגיעה בתלמידים, עזב את רמז ב-1974, ופגע בתלמידים אחרים בעת שעבד בבית ספר אחר במחוז ווסטצ'סטר בניו יורק, לפי דו"ח שפורסם ביום חמישי האחרון על ידי משרד עורכי דין ששכר בית ספר 'רמז' כדי לחקור את התנהגות בית הספר. אבל בית הספר באותו זמן לא התריע לרשויות החוק על מעשיו של רוזנפלד.

אמנם החקירה מצאה כי אין ראיות ישירות לכך שמישהו ב'רמז' ידע על התנהגותו של רוזנפלד, אך מאחר ורוזנפלד עדיין עבד במחנה הקיץ של הילדים אחרי שנודע כי יש עליו תלונות, בית הספר 'רמז' לא עשה מספיק כדי לדווח עליו, אל אף שהוא לא היה מועסק שם יותר.

הורים של לפחות ילד אחד שנפגע על ידי רוזנפלד, אמרו כי הם נפגשו ב -1980 עם הרב יחזקאל לוקשטיין, שעמד בראש בית הספר 'רמז' באותה תקופה, וטענו כי לוקשטיין לא התריע בפני הרשויות, כך דווח באתר JTA.

לוקשטיין סיפר לחוקרים שבדקו את המקרה בשנה האחרונה, כי שמע על התעללות של רוזנפלד שנים אחדות לאחר עזיבתו של רוזנפלד מ'רמז', אך הוא לא זוכר שהורים התלוננו על המורה.

בית הספר הוציא הודעת התנצלות אל אף שההנהלה התחלפה לגמרי מאז.

"אנו מתנצלים בפני הקורבנות ובני משפחותיהם" כתב פיליפ וילנר, יו"ר מועצת המנהלים הנוכחי של 'רמז', לדברי וילנר, לבית הספר יש היום מדיניות של "אפס סובלנות לכל התנהגות בלתי הולמת בין עובד רמז לתלמי", וכי "בית הספר עורך בדיקות רקע נרחבות על עובדים ומורים".

ב -2001 הורשע רוזנפלד בשני מקרי התעללות בילדים, אחד מהם ילד שהכין לבר מצווה, בעת ששימש כחזן בבית כנסת ברוד איילנד. הוא קיבל עונש מאסר על תנאי, אך ריצה 18 חודשי מאסר לאחר שהופעל נגדו עונש על תנאי.

רוזנפלד בן 84 הודה בפני החוקרים כי אכן פגע בילדים, וכיום הוא נמצא במושב זקנים ברוד איילנד.

בית ספר פגיעה בתלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד