י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מדהים: השיטה שגורמת למאות חרדים ללמוד אנגלית

ראש ישיבה מהדרום שעושה את המסלול לירושלים פעמים בשבוע, בן של פוסק מפורסם שמגיע ממרכז הארץ, אשת אדמו"ר חשוב ומנכ"ל מפלגה שמפנה שש שעות בשבוע, כולם מבקשים ללמוד ולדבר אנגלית

מדהים: השיטה שגורמת למאות חרדים ללמוד אנגלית
תלמידים במכון גייט צילום: מכון גייט

הם מעוניינים להסתדר בחו"ל, בעבודה, בקשר עם לקוחות או תורמים ובעיקר מבינים שבשלב מסוים הם יהיו חייבים לדעת אנגלית.

זה לא סוד שבמגזר החרדי האנגלית איננה בתכנית הלימודים במוסדות והקושי לרכוש אותה בגיל מאוחר הופך לאתגר מורכב.

עד שהגיע אבי משיח, מייסד ובעלים של מכון גייט ופיתח שיטת לימוד מותאמת למגזר החרדי ובזכותו אלפי חרדים 'שוחים' בשיחות באנגלית. מדברים, מבינים, קוראים וכותבים. הטכניקה שלו ייחודית. אם תכנסו לכיתה בהפתעה תמצאו את התלמידים מבצעים מגוון פעולות ביחד. צועקים, מנהלים דיאלוג בזוגות, מחליפים חברותא בשיטת הסרט הנע וחוזרים למקומות. "כמעט כמו שיעור בהתעמלות אירובית" אומר בחיוך משיח.

הקורסים שמועברים לגברים ונשים בהפרדה ב"מכון גייט" התחילו בשיטה ידועה ומקובלת בעולם שמקורה באנגליה. למעלה מחמשה מליון איש רכשו אנגלית בטכניקה הזו.

"שימשתי כמרצה בקריה האקדמית אונו והייתי חייב להביא חומר לימודי משלי. באחד הלילות הכנתי שיעור תוך שימוש בעקרונות השיטה הבינלאומית, אלא שהחומר התבסס על שיחות, סיפורים ומאמרים שקרובים ללבי"

"למשל יש פרק שעוסק בנדל"ן, תכולתו, הריהוט וכדומה. צילמתי שלוש בתים בהם גרתי בחו"ל. וילה ענקית, דירה קטנה ודירה יותר גדולה. הפרק הזה מאפשר לימוד של עשרות ביטויים – כשלאחר מכן מגיעים סרטונים שהופכים את הדיאלוג למעניין ומעשיר ובסופו של הפרק התלמיד יוצא עם סל אדיר של מושגים".

כיום, שוכללה השיטה. תכנית הלימודים מבוססת על עשרות סרטונים מתוחכמים, כשלאחר הצפיה בהם התלמיד מדבר אנגלית בסיסית. זה קורה בפרק זמן קצר מאוד. "תוך חצי שנה התלמידים הופכים למתקדמים, ומנהלים שיחות באנגלית מתחילת השיעור עד סופו" הוא מספר.

ב'מכון גייט' פועלים כיום מורים מקצועיים שהוכשרו על ידי המכון, ומשתמשים בשיטת הלימוד שלו. בימים אלו מרכז כיוון ירושלים שעל ידי קרן קמ"ח העניקו 150 מלגות במטרה לאפשר לתלמידים ליהנות ממחיר אטרקטיבי במיוחד.

גם מספר תלמודי תורה בירושלים החליטו להיות חלק מהמהפכה והחלו ללמד אנגלית בשיטת ונעזרים במורים ממכון גייט. על אופן גיוס הצוות מספר אבי משיח: "למורים שלנו יש מאפיינים ייחודיים, בהשקפת עולמי מורה חייב להיות דמות כריזמטית ומפתיעה שמסוגלת לרתק את התלמיד. חלק מהמורים אפילו בעלי כושר חיקוי שזה יתרון גדול בהנחלת שיטת גייט. המורים כולם אנרגטיים ומלאי מרץ. זה מעניק לתמיד ביטחון ותחושת כיף בלימוד השפה".

והשיטה עובדת. כעבור 9 חודשים עד שנה התלמידים במכון גייט שולטים בשפה ומשוחחים באופן שוטף. הם יוצאים לעשות עסקים בחו"ל, לגייס משקיעים או תרומות, לטייל או לצורך שידוך והם חוזרים לישראל מרוגשים עד עמקי נשמתם.

משיח מספר מה הביא אותו להקים את המכון: "בתקופה שלימדתי אנגלית בקריה האקדמית אונו ראיתי שהשיטה הזו מניבה הצלחה גורפת כאשר תשעים אחוז מהתלמידים קבלו ציונים מעל ומעבר למצופה. דיברתי עם הגאב"ד הרב אשר וייס שליט"א שבנו בנימין למד אצלי, והוא אמר לי אתה חייב לייצר אלטרנטיבה לביתי ספר אחרים שלומדים שפות עם תכנים שונים – שלא ירעו בשדות זרים. התייעצתי איתו בכל פרט כולל על הפרסומת המפורסמת שלנו עם הדוגמן המאיים 'אתה תדבר אנגלית!' – שאלתי אות האם זה לא מודרני מידי – והוא אמר לי אם זה עובד אז תשתמש בו."

וההצלחה מאירה לגייט פנים. בית הספר הממוקם בגבעת שאול שוקק חיים ומלא בתלמידים המבקשים לפתוח להם צוהר לעולם חדש ומלא באפשרויות. משיח גאה בעובדה שאלפים מקרב הציבור החרדי משוחחים באנגלית הודות לשיטה הייחודית שלו - שיטת גייט.

ליצירת קשר לחצו כאן

אנגלית קורסים שפה לימודים לימודים לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד