י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התמונה שתעצבן לא מעט אנשים

לא מחכה לבעלזא ול'דגל': סגה"ש ליצמן הודיע על תמיכה ביהב

בעוד ב'דגל' ממשיכים כל העת במאמצים להדיח את ראש העיר הוותיק, ובעוד פגישת הפיוס בין ראשי קהילת בעלזא המקומית ויונה יהב - עדיין לא יצאה אל הפועל, סגן השר ליצמן לא ממתין ומכריז הבוקר בריש גלי על תמיכה בראש העיר המפא"יניק לקדנציה נוספת ואף מצטלם איתו

לא מחכה לבעלזא ול'דגל': סגה"ש ליצמן הודיע על תמיכה ביהב
ליצמן, בין יונה יהב לאריה בלינטנטל צילום: באדיבות המצלם

בזמן שב'דגל התורה' שוקלים את צעדיהם, דרעי מסרב להודיע על תמיכה חד משמעית ובבעלזא מסרבים לתמוך ביונה יהב - סגן השר יעקב ליצמן מודיע הבוקר על תמיכה פומבית ביונה יהב לקדנציה נוספת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך דברים שנשא הבוקר (שני) בטקס רשמי בבית החולים רמב"ם בחיפה, פתח ליצמן את נאומו כשאמר, "ברשות ראש העיר הנוכחי מר יונה יהב שימשיך לכהן בעז"ה גם בקדנציה הבאה".

בכך ליצמן מחריף את הטון במאבקם של 'דגל התורה', נגד ראש העיר המכהן יונה יהב ובניסיונותיהם להדיחו מתפקיד ראש העיר. דבר שעלול שגרום לזעם רב בקרב אנשי 'דגל התורה'.

בנוסף, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', בחסידות בעלזא מסרבים לתמוך ביונה יהב לקדנציה נוספת וזאת לאחר שבמהלך הקדנציה החולפת הם ניהלו מאבקים חריפים נגדו.

לפני כשבועיים בעת כינוס וועדת השמונה, חשף 'בחדרי חרדים' כי סוכם כי כלל 'אגודת ישראל' תתמוך באותם ראשי הערים בכל הארץ, כאשר סוכם שתתקיים פגישה בין אנשי חסידות בעלזא בחיפה לראש העיר כדי ליישר את ההדורים, אלא שפגישה זו לא התקיימה עד לרגע זה, מה שעלול לגרום לזעם בקרב אנשי החסידות בחיפה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' הביא תיעוד בלעדי של חה"כ אורי מקלב תוקף את כוונתם של אגודת ישראל, לתמוך ביהב ובמהלך סיור בעיר חיפה קרא לכל המפלגות החרדיות להתאחד סביב המטרה להדיחו מכס ראש העיר.

"אי אפשר שלא להתייחס, כשרואים את מערכת ההתנכלות שרואים שהייתה כאן בעיר הזו. אנחנו מכירים את הקשיים. יש מפעם לפעם שראש עיר או נציג יש לו התנגדות ושמתנגד לעיקרון של ציבור לא רגיל (ציבור חרדי. א.ק.). אבל כאן הדברים נעשים מתוך התנכלות - לקחת תינוקות וילדים קטנים שהם יהיו הקורבן להתנכרות והתנכלות?! - לציבור לא היה דבר כזה", אמר.

לדברי מקלב: "הנושא הזה הוא לא פוליטיקה. אני לא רוצה להתייחס להחלטות של אחרים (ליצמן. א.ק.) אבל אני חושב שהציבור מאוחד בעניין הזה. וכל מי שגר בחיפה יודע את זה. אנחנו עושים את זה (פועלים להדיח את יהב א.ק.), בגיבוי מלא, כצורך - כי אין אפשרות אחרת".

"אני חושב שזה לא דבר שנתון לוויכוח שהעידן הזה חלף מעולם, כי מי שמתנכל לכל הציבורים באכזריות כזו, הוא צריך להיות אטום בעוד דברים אחרים. לכן הציבור באופן כללי חושב שאחרי הרבה שנים, אדם צריך להחליט לבד כמה שנים הוא צריך לכהן בתפקיד ומתי לסיים את הקריירה הפוליטית של מי שנשאר זה מראה על חוסר שיקול דעת, יש היום צעירים ואחרים", טען חה"כ מקלב.

יונה יהב יעקב ליצמן דגל התורה בעלזא בחיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד